avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 624 soluții astăzi
Forum Discuţii juridice [Coronavirus - Covid-19] ... Work and Travel- intermediarii din Romania Exonerati ...
Discuție deschisă în [Coronavirus - Covid-19] Răspunsuri la probleme juridice, fiscale și economice generate de criza actuală

Work and Travel- intermediarii din Romania Exonerati de responsabilitate si restituiri?

Buna ziua,

In situatia urmatoare sunt foarte multi studenti si sper sa gasesc pe aceasta platforma un raspuns pertinent.
Sumarul problemei: Agentiile intermediare Work and Travel, avand in vedere situatia pandemiei de Covid-19, prin actele aditionale pe care vor sa le semnam , doresc sa faca urmatoarele:
1. facand referinta la articolul 1351 din Codul Civil si invocarea clauzei de forta majora fie inerna fie in SUA (restrictii de circulatie si etc) , doresc sa ne retina o suma de bani pentru serviciile prestate pana la aparitia clauzei de forte majore desi serviciile prestate in contract nu pot fi prestate ca atare.
2. Acelasi contract, prevede ca daca beneficiarul (studentul) se retrage din program pe motiv de imbolnavire Covid-19, anularea job-uli de catre angajatorului din state se retin bani pentru serviciile prestate.

Aceste retineri de sume sunt motivate de faptul ca partnerii din SUA se ocupa de restituiri si nu ei care sutn doar mediatori.
Mentionez ca plata sumelor s-a efectuat in contul intermediarului, iar suma aferenta programului este o suma fixa fara sa aiba o explicatie detaliata a costului aferent fiecarui serviciu oferit de ei/sau partenerii din SUA.

Intrebari:
1. In conditiile in care contractul a fost semnat cu agentia din Romania, pot legal sa lase la atitudinea partenerului SUA suma restituita?
2. Pot invoca clauza de forta majora,caz fortuit tinand cont ca obligatiile contractuale se considera indeplinite complect in momentul plecarii in state, aprox. 15 Iunie, cand starea de urgenta nu o sa mai fie valida?