Buna seara
Societatea noastra are in contul 4424 suma de peste 40 mii lei ( Tva de recuperat ). Data fiind situatia de fata, ne tenteaza sa cerem rambursarea TVA-ului.
Fiind microintreprindere, cu data incepere activitate in 2009 si in 2017 trecere la plafon de microintreprindere cu TVA, care ar fi marele risc la un control pentru rambursare ?
Inteleg ca este posibila rambursarea Tva-ului si fara a astepta controlul, gresesc ?
Mentionez ca nu am avut nici macar odata in intreaga activitate o zi de intarziere la plata impozitelor si taxelor, niciun credit desfasurat, sau alta datorie neonorata.
Rambursarea de TVA se face, de regula, in 45 de zile sau in 90 de zile in cazul in care solutionarea decontului de TVA presupune si un control anticipat. Termenul initial poate fi prelungit cu o perioada de la doua la sase luni in cazul in care, pentru solutionarea cererii este necesara administrarea de alte probe suplimentare in vederea luarii unei decizii.
Faptul ca va fi cu control anticipat sau ulterior, va decide organul fiscal, in functie de un scoring al gradului de risc al firmei dvs.
Suma nu e foarte mare, e posibil sa fie cu control ulterior.
Va multumesc pentru raspuns. Si ca idee, pentru ca nu am mai trecut printr-o rambursare de TVA pana acum, in urma controlului care ar fi cele mai mari riscuri ?
In cazul controlului (cand va fi)e posibil sa se reanalizeze document cu document, sa constate ca anumite facturi nu au trecute toate elementele obligatorii mentionate la art 319 Cod fiscal, astfel incat sa se mai elimine din tva ul dedus.Plus penalitatile de la data la care v-ati dedus tva de pe documentul respectiv.
Perioada dupa care pot veni in control, poate fi destul de mare avand in vedere si contextul actual.
Conform Codului de procedura fiscala, sumele reprezentand TVA de rambursat sub 45000 lei, in baza analizei de risc efectuata de ANAF, se ramburseaza cu control ulterior.
Conform OUG 48/2020, in perioada starii de urgenta si 30 zile dupa, in functie de riscul fiscal stabilit de catre ANAF, rambursarile de TVA se fac, indifferent de suma, cu efectuarea controlului ulterior. ATENTIE, masura nu se aplica in situatia in care soldul TVA negativa solicitat la rambursare provine dintr-o perioada ce depaseste 12 luni.
In rest, daca stiti ca nu ati abuzat de resursa financiara a firmei in scopuri care nu se justifica pentru realizarea de activitati impozabile, nu aveti de ce sa va faceti griji. Facturile eronat/incomplet intocmite se pot corecta ulterior sau chiar in timpul inspectiei fiscal (a se vedea CF si Normele de aplicare), ca sa nu mai spunem ca sunt nenumarate deciziile CJUE (si chiar a ICCJ-ului) care spun ca organul fiscal NU poate refuza unui contribuabil, dreptul de deducere a taxei pe motive care tin exclusiv de forma.
Succes!
Va multumesc mult pentru toate informatiile. Din perspectiva mea nu am abuzat, am cumparat pe firma ceea ce se foloseste la firma, inclusiv materiale de constructii pentru amenajarea unor apartamente si spatii care sunt inchiriate de firma catre terti. Ar trebui sa fac dovada vreunui deviz de lucrari? Mentionez ca amenajarile le-am facut in regie proprie.
In schimb am Tva de recuperat si mai vechi de 12 luni, e o alta procedura ?