Buna ziua,
La ce interval de timp este obligatorie reevaluarea imobilelor vechi achizitionate de o societate? Este valabila reglementarea si in actuala situatie a pietei imobiliare adica de scadere a valorii acestora ?
Multumesc.
Potrivit art. 253 alin. (6) din Legea nr. 571/2003 - Codul fiscal, in cazul in care o cladire nu a fost reevaluata in ultimii 3 ani anteriori anului fiscal de referinta, cota impozitului pe cladiri se stabileste de consiliul local/Consiliul General al Municipiului Bucuresti intre 5% si 10% si se aplica la valoarea de inventar a cladirii inregistrata in contabilitatea persoanelor juridice, pana la sfarsitul lunii in care s-a efectuat prima reevaluare.
In situatia in care cladirea a fost reevaluata in ultimii trei ani, conform alin. (2) si (3) din acelasi articol, cota de impozit se stabileste prin hotarare a consiliului local si poate fi cuprinsa intre 0,25% si 1,50% inclusiv. La nivelul Municipiului Bucuresti, aceasta atributie revine Consiliului General al Municipiului Bucuresti.
In situatia in care prin reevaluare valoarea contabila s-a diminuat, operatiunea contabila este urmatoarea:
1065 Rezerve reprezentand surplusul realizat din rezerve din reevaluarei = 105 Rezerve din reevaluarii
Tratamentul fiscal
Diferenta in minus: Conform art. 21 alin. (4) lit. (s) din Codul fiscal cheltuielile reprezentand valoarea deprecierilor mijloacelor fixe, in cazul in care, ca urmare a efectuarii unei reevaluari, se inregistreaza o descrestere a valorii acestora nu sunt deductibile.
Baza legala :
* Hotararea nr. 1553/2003 - privind reevaluarea imobilizarilor corporale si stabilirea valorii de intrare a mijloacelor fixe
* O.U.G. nr. 103/2007 - pentru modificarea si completarea Ordonantei Guvernului nr. 81/2003 privind reevaluarea si amortizarea activelor fixe aflate in patrimoniul institutiilor publice
* Codul Fiscal - Art. 21, alin. (4) si Art. 253
* ANEXA la ORDINUL nr. 1752 din 17 noiembrie 2005 - pentru aprobarea reglementarilor contabile conforme cu directivele europene - punctul 7.2.5.1.
in loc de ANEXA la ORDINUL nr. 1752 din 17 noiembrie 2005 - pentru aprobarea reglementarilor contabile conforme cu directivele europene - punctul 7.2.5.1. care s-a abrogat prin intrarea in vigoare ANEXAl a ordin 3055/10.11.2009 reglementari contabile conforme cu directivele europene
Webinar: Fiscalitate și digitalizare în 2025. Ce știm și ce urmează?
ACCA, cea mai mare asociație internațională în domeniul financiar-contabil, vă invită să participați la un eveniment gratuit destinat profesioniștilor care doresc să afle cele mai recente noutăți legate de sistemul fiscal din România.
În cadrul webinarului, care va avea loc pe 26 februarie la ora 10:00, Delia Cataramă, Tax Partner Viboal FindEx, va aborda principalele modificări fiscale aplicabile în 2025 companiilor, cu focus pe impactul asupra profitabilității și cash-flow-ului acestora.