avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 272 soluții astăzi
Forum Discuţii juridice Dreptul muncii - contract de ... cine are atributii ? - etape inventar /carti ...
Discuție deschisă în Dreptul muncii - contract de muncă, demisie, salariu şi altele

cine are atributii ? - etape inventar /carti Biblioteca + ce masuri trebuie sa se ia ?

Hristos a inviat !

Va prezint urmatoarea situatie:
1. - comisia de inventariere a inventariat doar faptic cartile din Biblioteca.
2. - in contabilitatea institutiei noastre nu exista evidenta clara a tuturor bunurilor si a valorii lor.
3.- la inventariere s-au constatat lipsuri si plusuri in gestiunea angajatului.
4. - de aceea, o comisie de evaluare a stabilit valoarea de piata a bunurilor lipsa.
5. - comisia de inventar considera ca trebuie doar sa inainteze Raportul de evaluare catre contabilitate.
6. - comisia de inventariere nu a spus cine este vinovatul /vinovatii si nu a scris in Procesul-verbal care este suma de imputat /de recuperat.

Va rugam frumos sa ne ajutati cu cateva sfaturi,
cine are atributii ? - in mai multe etape iinventar /carti Biblioteca,
cum va trebui sa se procedeze.
1. - cine va trimite Listele de inventariere cuprinzând bunurile în custodie,
aparţinând terţilor ? - comisia de inventariere ? sau contabilul sef ? sau directorul institutiei ?
2. - cine va face stabilirea rezultatelor inventarierii, prin confruntarea cantităţilor consemnate în listele de inventariere cu evidenţa tehnico-operativă pentru fiecare poziţie ? - comisia de inventariere ? sau contabilul sef ?
3. - in cazul nostru, cine propune modul de regularizare a diferenţelor dintre datele din contabilitate şi cele faptice, rezultate în urma inventarierii ? - comisia de inventariere ? sau contabilul sef ?
4. - in cazul nostru, cine va spune care este suma - prejudiciu care trebuie imputata gestionarului vinovat ?
5. - in cazul nostru, cine va spune cine este persoana vinovata /persoanele vinovate de lipsa in gestiune ? - comisia de inventariere ? sau contabilul sef ? sau juristul ?
6. - in cazul nostru, cine trebuie să faca propuneri de măsuri în legătură cu plusurile şi lipsurile constatate ? - comisia de inventariere ? sau contabilul sef ? sau juristul ?

Directorul spune ca toate acestea trebuie sa le faca doar contabilitatea, pentru ca este vinovata ca nu are evidenta in contabilitate a tuturor bunurilor /cartilor din Biblioteca.
8.- ce masura va trebui sa ia directorul ?
Doar va imputa gestionarului lipsurile constatate la inventariere ?
Va trebui sa ii dea si o sanctiune disciplinara ?
Este vorba cumva si despre vreo infractiune facuta de gestionar ?
Ce masuri trebuie sa se ia impotriva gestionarului ?
9.- cum se va stabili care este raspunderea gestionarului ? adica, ce tip de raspundere va fi in sarcina gestionarului ? - raspundere civila, pecuniara, materiala, penala ?
Ultima modificare: Joi, 14 Mai 2020
oanaportar, utilizator
Cel mai recent răspuns: oanaportar , utilizator 13:03, 18 Mai 2020
Adevarat a Înviat!
Vad ca aveti numai probleme pe acolo, nu exista zi fara o postare...

O intrebare: gestionarul cum a luat acele carti in gestiune, in baza carui document?
Ultima modificare: Joi, 14 Mai 2020
Ionut.ion, utilizator
Gestionarul a semnat pe Listele de inventariere în urmă cu 7 ani, dar acele Liste nu cuprind toate cărțile care ar fi trebuit să fie și care au întrat în instituție în decursul timpului......
Sunt și cărți care au valori dinainte de anul 2010 /2007 când s-a făcut denominarea... sunt și cărți care au în contabilitate valoarea zero.....
Este foarte greu pentru că nu se pot aplica etapele arătate în lege...
Ultima modificare: Joi, 14 Mai 2020
oanaportar, utilizator
Cand s-a descoperit aceasta situatie?
Abia acum s-a descoperit, la inventarierea care se face
și se tot face din anul 2019, din decembrie,
și parcă nu se mai termină ....

~ final discuție ~

Alte discuții în legătură

Cum va proceda angajatorul ? oanaportar oanaportar Hristos a înviat ! În urma inventarierii anuale la bibliotecă, comisia de inventariere a constatat lipsa unor bunuri din Fondul documentar închis ... (vezi toată discuția)
Angajatul poate fi și cercetat disciplinar ? se pot face și alte demersuri ? oanaportar oanaportar Hristos s-a înălțat ! În urma unei inventarieri, în gestiunea unui angajat s-a constatat lipsa unui număr de 15 bunuri. Vă rugăm mult să ne ... (vezi toată discuția)