Am un posibil client care inca nu are firma intemeiata in SUA, insa doreste sa ii prestez serviciile cat mai repede. Mi-a spus sa fac contractul si facturile pe persoana fizica.
Firma mea nu are casa de marcat. Este posibil sa prestez serviciile in cazul acesta?
Da, va fi o incasare prin banca. Problema mea e ca am discutat cu mai multi contabili si fiecare imi spune alt lucru. Nu sunt sigur daca este in regula si pot efectiv sa prestez serviciile acestea unei persoane fizice din State.
Ultima parere auzita mi-a spus ca se poate fara problema, si procedez ca si in cazul unei firme cu factura/contractul doar ca trec datele de identificare ale persoanei respective in loc de datele unei firme.
Cazul prezentat de dvs nu intra sub incidenta OUG 28/1999 privind obligația operatorilor economici de a utiliza aparate de marcat electronice fiscale.
Ordonanta de urgenta 28/1999 la art 1 prevede ca "(1) Operatorii economici care încasează, integral sau parțial, cu numerar sau prin utilizarea cardurilor de credit/debit sau a substitutelor de numerar contravaloarea bunurilor livrate cu amănuntul, precum și a prestărilor de servicii efectuate direct către populație sunt obligați să utilizeze aparate de marcat electronice fiscale"
Atat timp cat pe factura / contract treceti datele de identificare ale persoanei fizice nerezidente iar incasarea se efectueaza prin banca nu se pune problema obligativitatii utilizarii casei de marcat