dandumitra@yahoo.com a scris:
Administratora de bloc nu deține atestat, am verificat și la Primărie, mi s-a comunicat că a fost sesizat președintele, dar nu s-au luat măsuri.
Cum trebuie să procedăm pentru a o demite ? Menționez că și-a facut o echipă care o susține.
În cazul în care un așa-zis administrator de Condominii nu a prezentat atestatul la angajarea în Asociația de Proprietari, se pot face chiar și plângere penală, deoarece a exercitat o funcție fără a avea autorizația și calificarea necesară.
În acest caz, răspunderea este a falsului administrator, în solidar cu conducerea Asociației de Proprietari care l-a angajat ilegal.
E suficient să invocați faptul că toți cei enumerați de mine au încălcat grav Legea nr. 196/2018:
Art. 64. - (5)
Candidații pentru funcția de administrator trebuie să prezinte Comitetului Executiv al Asociației de Proprietari documentele prevăzute de lege, precum și alte documente solicitate printre care, OBLIGATORIU:
a) ATESTATUL prevăzut la art. 2 lit. e);
b) CAZIERUL JUDICIAR care să ateste că nu a suferit nicio condamnare.
(7) În vederea îndeplinirii obiectului principal de activitate, persoanele juridice prevăzute la alin.(6) au obligația obținerii atestatului în condițiile legii PENTRU TOȚI ANGAJAȚII acestora care prestează activitatea de administrare a Condominiilor.
(8) ATESTATUL SE AFIȘEAZĂ LA AVIZIER, PRIN GRIJA ADMINISTRATORULUI, la data intrării în vigoare a contractului de administrare.
(11)
Expirarea, suspendarea sau retragerea atestatului determină automat IMPOSIBILITATEA EXERCITĂRII ACTIVITĂȚII DE ADMINISTRARE A CONDOMINIILOR.
Art. 65. - CA URMARE A HOTĂRÂRII ADUNĂRII GENERALE A ASOCIAȚIEI DE PROPRIETARI, administratorul, conform contractului de administrare și ÎN BAZA ÎMPUTERNICIRII ACORDATE DE ADUNAREA GENERALĂ A ASOCIAȚIEI, poate negocia contractele de furnizare/prestare a serviciilor între furnizori/prestatori și Asociația de Proprietari.