avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 890 soluții astăzi
Forum Discuţii juridice Asociaţii de proprietari / ... Administrator fara atestat
Discuție deschisă în Asociaţii de proprietari / locatari

Administrator fara atestat

Administratora de bloc nu detine atestat,am verificat si la primarie,mi s-a comunicat ca a fost sesizat presedintele ,dar nu s-au luat masuri.
Cum trebuie sa procedam pentru a o demite? Mentionez ca si-a facut o echipa care o sustine.
Cel mai recent răspuns: flory_mr , utilizator 17:57, 3 Iulie 2020
In mod sigur se v a amana datorita acestiu virus cu inca un an !
Pentru obtinerea unui atestat de administrator trebuie sa aiba studii,nu cred ca poate doar cu 8 clase.Este in functie de 15 ani,am aflat anul trecut de la primaria sector 2 ,am facut o cerere de verificare pentru detinere atestat si am primit raspuns negativ.
Manuela Rășină a scris:

Administratorii fără atestat mai au ceva timp în care pot să rezolve lipsa lui.

Data-limită până la care administratorii mai pot obține documentul ce le permită să rămână în funcție, respectiv certificatul de calificare profesională, este 1 ianuarie 2021, adică mai au la dispoziție pentru a-l obține puțin peste șase luni.

Termenul inițial, stabilit de Legea nr. 196/2018, pentru obținerea certificatului de calificare profesională era 28 septembrie 2019, dar, cu o lună înainte de împlinirea acestuia, autoritățile au decis, prin intermediul Ordonanței 21/2019, să-l prelungească până la începutul anului viitor.

www.avocatnet.ro/articol_550...

Da, dar ce facem în situația în care noi am avut angajați din Martie 2019, nu mai puțin de ... 6 administratori (fără acordul proprietarilor, care trebuia dat doar în cadrul unei Adunări Generale), dar cred că nici 1/2 din ei nu au prezentat ATESTATUL OBLIGATORIU înaintea oricărei angajări ?
Individul care e angajat în prezent a recunoscut, senin, că el nu a avut niciodată un atestat, și că nici nu e nevoie, că va da examen în Ianuarie 2021, iar ulterior ne spune că nu va mai da niciun examen, că va pleca la Hunedoara !!!
Atestatul este obligatoriu la angajare, așa cum extrem de clar precizează Legea nr. 1996/2018, art. 64: - (5) Candidaţii pentru funcţia de administrator trebuie să prezinte Comitetului Executiv al Asociaţiei de Proprietari documentele prevăzute de lege, precum şi alte documente solicitate printre care, OBLIGATORIU:
a) ATESTATUL prevăzut la art. 2 lit. e);
b) CAZIERUL JUDICIAR care să ateste că nu a suferit nicio condamnare.

* NOTĂ: Un administrator din Timișoara a primit 5.000 de lei amendă de la Poliția Locală Timișoara, deoarece nu avea atestat acordat de Primăria locală, în urma unui examen - [ link extern ] >
(7) În vederea îndeplinirii obiectului principal de activitate, persoanele juridice prevăzute la alin. (6) AU OBLIGAȚIA OBȚINERII ATESTATULUI ÎN CONDIȚIILE LEGII PENTRU TOȚI ANGAJAȚII ACESTORA care prestează activitatea de administrare a Condominiilor.
(8) ATESTATUL SE AFIȘEAZĂ LA AVIZIER, PRIN GRIJA ADMINISTRATORULUI, la data intrării în vigoare a contractului de administrare.
(11) Expirarea, suspendarea sau retragerea atestatului determină automat IMPOSIBILITATEA EXERCITĂRII ACTIVITĂȚII DE ADMINISTRARE A CONDOMINIILOR.

~ final discuție ~

Alte discuții în legătură

Cum se alege un nou administrator de bloc ? Scripcaru Valentin Scripcaru Valentin Bună ziua. Îmi puteți explica , care este modalitatea de alegere a unui nou administrator de bloc conform noii legislații in vigoare. Dețin o ... (vezi toată discuția)
Buna ziua, avem o problema la asociatia de proprietari din care ... Madalina Panait Madalina Panait Buna ziua, avem o problema la Asociatia de Proprietari din care facem parte. Dna Administrator, care indeplineste si functia de Presedinte al ... (vezi toată discuția)
Iesire din asociație de proprietari Petro38 Petro38 Iesire din asociație de proprietari Buna seara, Suntem o asociație de proprietari formată din 2 scări iar administratorul, care a jucat si rol de ... (vezi toată discuția)