Ca institutie publica nu pot incheia contracte (angaja cheltuieli) fara a avea buget. Teoretic la 1 ianuarie, in fiecare an, ar trebui sa avem buget, insa practic acesta se aproba in lunile aprilie, mai. Rugamintea mea este sa ma ajutati cu un text de lege pentru a putea incheia macar contractele pentru utilitati pe intreg anul!
Va multumesc!
In art 14 din OUG 37 / 2008 privind reglementarea unor masuri financiare în domeniul bugetar” se stabileste explicit:
“(1)Daca bugetele de venituri si cheltuieli prevazute la art. 13 nu au fost aprobate pâna la începerea anului bugetar, ordonatorul de credite îndeplineste sarcinile prevazute în bugetul anului precedent.
(2)Limitele lunare de cheltuieli ce se stabilesc conform prevederilor alin. (1) nu pot depasi, de regula, 1/12 din prevederile bugetului anului precedent, cu exceptia cazurilor deosebite, temeinic justificate de catre ordonatorul de credite, sau, dupa caz, 1/12 din sumele propuse în proiectul de buget, în cazul în care acestea sunt mai mici decât cele din anul precedent.”
In principiu eu merg pe act aditional pe 4 luni ( conform HG 925/ 2006)pentru ca, cota de 1/12 e restrictiva si la inceputul anului o depasesti destul de usor#-o si doar in cazuri exceptionale contractam fara buget.