avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 1884 soluții astăzi
Forum Discuţii juridice Dreptul muncii - contract de ... Act aditional inregistrat fara acordul ambelor parti
Discuție deschisă în Dreptul muncii - contract de muncă, demisie, salariu şi altele

Act aditional inregistrat fara acordul ambelor parti

Buna ziua,

As vrea sa intreb daca este legal ca un act aditional sa fie inregistrat fara acordul ambelor parti?

Lucrez la o multinationala in turism pe o functie de financiar. Am fost informata la data de 26 IUNIE ca incepand cu data de 1 IUNIE mi se taie din ore si din salar.
Eu nefiind anuntata in prealabil de aceasta modificare, am lucreat toata luna cu norma de 100%.
Am sesizat aceasta problema sefului meu care nici el nu stia de aceasta modificare, iar acesta a cerut si el lamuriri la departamentul HR.
I s-a spus ca eu trebuia sa fiu informata de acest lucru pintr-un apel pe skype la sfarsitul lunii mai (apel si informatii care nu au ajuns la mine pana in data de 26 iunie), si ca HR-ul nu poatesa inregistreze un document cu data anterioara, acesta nestiind ca eu am lucrat cu norma intreaga.
Din acest raspuns am dedus ca HR-ul a inregistrat Actul Aditional in revisal fara ca eu sa il fi semnat.

Ce pot face eu acum?
Mentionez ca pana in momentul asta nu am semnat Actul aditional si nici nu vreau sa o fac pana nu se vine cu o solutie viabila din partea firmei.

Multumesc anticipat
Cel mai recent răspuns: Cornel Vasile , Consilier juridic 14:38, 30 Iunie 2020
1. Potrivit art.7 alin.6 din HG nr.905/2017 privind registrul general de evidenta a salariatilor, “la solicitarea scrisă a salariatului sau a unui fost salariat, angajatorii sunt obligaţi să îi elibereze acestuia un extras din registru, datat şi certificat pentru conformitate,sau o adeverinţă care să ateste activitatea desfăşurată de acesta, durata activităţii, salariul, vechimea în muncă şi în specialitate, astfel cum rezultă din registru şi din dosarul personal, în termen de cel mult 15 zile de la data solicitării.

HG 905/2017
art.7
.....
(5) Constituie contravenție și se sancționează cu amendă de la 300 lei la 1.000 lei încălcarea de către angajator a prevederilor art. 7 alin. (3) - (6).

(6) Constatarea contravențiilor și aplicarea sancțiunilor angajatorilor se fac de către inspectorii de muncă.

2. Sesizarile pot fi transmise catre ITM (Inspectoratul Teritorial de Munca) prin:
- posta;
- e-mail;
- fax;
- inregistrate chiar la sediul institutiei.

~ final discuție ~

Alte discuții în legătură

Contract de munca eduart eduart Cum pot afla daca, compania la care m-am angajat recent, a inregistrat contractul de munca si daca, sunt aceleasi datele din contractul imprimat cu cele ... (vezi toată discuția)
Am cerut la serviciu adeverința de vechime din 2011 până in ... Al62 Al62 Am cerut la serviciu adeverința de vechime din 2011 până in prezent pentru pensionare și mi sa comunicat că nu mai este nevoie deoarece casa de pensii ia ... (vezi toată discuția)
Ce acte trebuie sa primesti cand iti dai demisia ? elenaca elenaca buna ziua ! mi-am dat demisia incepand cu 28.03.2018, iar cei din societate nu vor sa -mi dea actele aferente, mi s-a spus ca peste o saptamana, daca sunt ... (vezi toată discuția)