Un agajat a suferit un accident la locul de munca rezultand o mana rupta si incapacitate temporara de munca.
Angajatorul a declansat o ancheta interna si face presiuni pentru prezentarea respectivului angajat aflat in concediu medical la companie pentru a i se lua o declaratie.
Angajatorul invoca Legea 319/2006 art. 27 coroborat cu art 29.
Tinand cont ca angajatul este in concediu medical, sub influenta analgezicelor si calmantelor exista vreo prevedere sau lege care sa-l oblige sa se prezinte la firma pentru declaratie sau exista si alte modalitati ?
Cum ar trebui sa procedeze angajatul ?
Multumesc.
Multumesc
angajatorul a declansat cercetarea conform legii. aceasta are termen de finalizare 10 zile lucratoare de la data producerii (HG 1425/2006, art 120).
declaratia accidentatului este un document care face parte obligatoriu din dosarul cercetarii.
nu exista prevederi atat de detaliate privitoare la cine se duce si unde, etc.
Declaratia poate fi data si in scris si trimisa companiei prin posta sau curier, sau chiar dusa de cineva ...sau cum ?
Nu cred ca exista vreo prevedere care sa oblige angajatul sa se deplaseze la sediul firmei fiind in concediu medical .
O videoconferinta (skype) nu constituie declaratie ?
Se poate transmite (prin delegat, prin posta, e.mail, etc.) o nota cu intrebari la accidentat si acesta sa raspunda in scris.
Un membru al comisiei de cercetare poate merge la accidentat sa-i ia declaratie.
Cele doua persoane, cat timp vor sta fata in fata vor trebui sa respecte normele aplicabile in starea de urgenta.
Legislatia nu mentioneaza obligatia victimei de a se prezenta la serviciu sa i se ia declaratie.