avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 1301 soluții astăzi
Forum Discuţii juridice Societăţi comerciale Infiintare SRL
Discuție deschisă în Societăţi comerciale

Infiintare SRL

Buna ziua,

As avea cateva nelamuriri in legatura cu infiintarea unui SRL, pentru care nu am gasit raspuns in ghidurile de infiintare a SRL-urilor gasite pe internet.

Lucrez ca freelancer in IT de ceva timp, si as dori sa infiintez un SRL, cod caen 6201 - realizare software la comanda.

1. Este obligatoriu sa ma angajez cu contract de munca pe propria firma pentru a presta servicii? mentionez ca nu am studii de specialitate in IT, ci un certificat CNFPA - web designer - in acest caz, exista obligatia de a angaja o persoana cu studii de specialitate in IT?
2. Care este modalitatea prin care se scot bani din firma fara a fi angajat cu contract de munca? cum se platesc asigurarile sociale
3. in cazul in care optez pentru gazduirea sediului social in Bucuresti, desi activez in provincie, trebuie declarat punct de lucru? mai este nevoie de acordul asociatiei de proprietari/semnaturile vecinilor?

Multumesc anticipat!
Cel mai recent răspuns: george-neagu , moderator 12:41, 20 August 2020
Dumneavoastra ca asociat unic si administator la acest srl, puteti sa desfasurati acea activitate fara sa aveti contract de munca la propria firma.
Profitul realizat pe srl in acest an fiscal, il puteti scoate ca dividende abia prin aprilie anul urmator, dupa ce ati depus la finante bilantul realizat si semnat de catre un contabil autorizat membru ceccar cu care va trebui sa colaborati pentru acest lucru cateva zile (in baza unui contract de prestari servicii contabile, factura si chitanta).
Pana pe 25 a lunii urmatoare celeia in care a veti ridica dividendele cuvenite de la firma, va trebui ca pe firma sa declarati si sa platiti la stat impozitul de 5% pe venitul din dividende platite persoanelor fizice.