avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 821 soluții astăzi
Forum Discuţii juridice Dreptul muncii - contract de ... Buna ziua! Sunt profesor titular si am solicitat un an ...
Discuție deschisă în Dreptul muncii - contract de muncă, demisie, salariu şi altele

Buna ziua! Sunt profesor titular si am solicitat un an de concediu ...

Buna ziua!

Sunt profesor titular si am solicitat un an de concediu fara plata pentru studii in baza art. 279 din LEN. Juristul ISJ mi-a comunicat ca in timpul acestui concediu catedra nu este rezervata, motivand ca acest articol din LEN nu prevede rezervarea.
Cum pot rezolva aceasta situatie avand in vedere ca in alte judete se acorda acest tip de concediu cu rezervarea catedrei?
Pe ISJ Maramures exista o cerere tip pentru concediu de studii in care se mentioneaza rezervarea catedrei.

Multumesc!
Cel mai recent răspuns: Cornel Vasile , Consilier juridic 17:48, 27 August 2020
Legea nr.1/2011
art.255
...
(8) Personalul didactic titular cu contract pe perioadă nedeterminată poate beneficia de concediu fără plată pe timp de un an școlar, o dată la 10 ani, cu aprobarea unității de învățământ sau, după caz, a inspectoratului școlar, cu rezervarea postului pe perioada respectivă.
....

art.279
Personalul didactic titular care din proprie inițiativă solicită să se specializeze/să continue studiile are dreptul la concediu fără plată. Durata totală a acestuia nu poate depăși 3 ani într-un interval de 7 ani. Aprobările în aceste situații sunt de competența unității școlare prin consiliul de administrație, dacă se face dovada activității respective.

In speta, legea prevede numai in cazul art.255 rezervarea postului .

~ final discuție ~

Alte discuții în legătură

Bună ziua! sunt profesor titular cu 26 de ani şi jumătate ... lenuta_topala lenuta_topala Bună ziua! Sunt profesor titular cu 26 de ani şi jumătate vechime şi am fost în concediu fără plată un an şi jumătate (februarie 2019- august 2020). ... (vezi toată discuția)