Buna ziua!
Am lucrat in grupa II de munca (trecuta in carnetul de munca) 11 ani, in temeiul ord. 50/1990, intre 1990 si 31.03.2001. In contractul colectiv de munca, si contractul meu de munca, am un exempler din 1997, este trecut faptul ca am lucrat in grupa II de munca. In carnetul de munca si adeverinta eliberata de angajator este mentionata decizia intreprinderii de incadrare in grupa de munca. DAR, decizia este emisa ulterior datei la care a fost abrogat ordinul 50/1990 (31 martie 2001), adica in septembrie 2001. Casa de pensii nu imi recunoaste grupa de munca pe motiv ca decizia este data dupa ce a incetat efectul ordinului. Este corect? Ce ma sfatuiti sa fac?
Conform prevederilor Ordin nr. 50/05.03.1990 exista un termen prevazut la art.15 pentru intocmirea documentelor, respectiv 30 de zile de la aparitia actului normativ.
Ordinul initial a fost completat la 31.08.1994 cu toate avizele ulterioare, Nu a fost publicat in MO dar a fost distribuit prin reteaua Ministerului muncii la Casele de pensii, ITM-uri, sindicate, mari unitati, etc. In urma acestei actiuni, trebuiau refacute documentele initiale, pastrandu-se termenul de 30 de zile.
In cazul dvs. decizia de incadrare de catre firma a fost emisa la mult timp dupa termenul limita.
In conditiile in care toate celelalte documente pe care le detineti (contracte de munca si fise de post, rapoarte de activitate, etc.) sunt emise in termenul limita si doar decizia de nominalizare a dvs. ca beneficiar de grupa de munca la un loc de munca/post de lucru/ meserie pentru care s-a obtinut aviz ITM a fost emisa tarziu puteti deschide actiune in instanta. Nu pot sa precizez ce va decide instanta de judecata.