Buna ziua,
Acordul Asociatiei de proprietari pentru stabilirea sediului este necesar, fiind eliminat doar pentru societatile comerciale.
Actul constitutiv si statutul pot fi aitentificate la notar sau atestate de avocat. Legalizarea este altceva, se atesta conformitatea unei copii cu originalul.
Apelati cel mai bine la un avocat din zona dumneavoastra care a mai pregatit acte pentru asociatii si fundatii si se pricepe. Si e mai ieftin decat la notar.
Acum iarasi ca un sfat. Discutati mai intai cu membrii fondatori cam toate prevederile pe care doriti sa le introduceti in statutul asociatiei. Avocatul va avea doar rolul sa adapteze ceea ce dumneavoastra doriti, la o forma cat de cat legala. Adica va sfatuiesc chiar sa discutati, sa intelegeti ceea ce veti trece in statut si sa faceti un statut flexibil care sa va usureze munca in asociatie. Sa nu va treziti ca nu ati trecut ceva acolo si sa incepeti dupa doua sau trei luni de la infiintare sa aflati ca trebuie sa modificati statutul.
Deci in aceesi directie, nu va recomand sa contituiti patrimoniul initial din aport în natură constând în bunuri imobile ci doar din numerar, total minim 200 lei (dar urcati chiar pe la 2000 lei daca se poate), rezultat din contributiile egale din partea tuturor membrilor fondatori. Procedural e mai simplu cerandu-va doar copie dupa extrasul de cont bancar. Iar la o eventuala iesire a dumneavoastra din asociatie sau o lichidare a asociatiei (cine stie ce se poate intampla peste ani), bunurile nu vor reveni niciodata fostilor propietari. Bine ca nici banii nu ii mai pot recupera respectivii.
Dar nu va uitati ca sunt multi bani dati odata acei 2000 lei. Caci cu acesti bani veti acoperi cheltuielile de functionare ale asociatiei dar si primele activitati, in primele luni dupa infiintare. Adica odata cu terminarea procedurii de infiintare la judecatorie si inregistrarea la finante, puteti merge la banca si retrage acei bani. In schimb, un patrimoniu initial asa mai consistent, e bine vazut de eventualii posibili finantatori, daca aveti de gand sa derulati activitati pe proiecte cu finantare de la autoritatile romane sau de la UE.
Pentru a putea, ulterior infiintarii la judecatorie, sa folositi pentru nevoile din activitatile asociatie acele bunuri imobile, sunt alte forme. Poate contractul de comodat sa va fie de ajutor.
Buna ziua,
Pentru a stabili sediul social este necesar acordul asociatiei de proprietari.
Actul constitutiv, respectiv statutul pot fi conceput de un avocat.
Procedura infiintarii pe scurt:
dovada privind disponibilitatea denumirii eliberata de Ministerul Justitiei este valabila 3 luni de la data emiterii sale, insa ea poate fi prelungita.
redactarea si autentificarea Statutului si a Actului Constitutiv - 6 exemplare originale si 3 copii;
cazierul fiscal al asociatilor;
dovada sediului social;
dovada patrimoniului initial;
taxa de timbru si un timbru judiciar;
in final, inscrierea asociatiei in Registrul asociatiilor si fundatiilor aflat la grefa judecatoriei in acarei raza teritoriala isi are sediul.
Aveti in vedere respectarea normelor GDPR.
Potrivit art. 4 punctul 7 din Regulamentul European nr. 679/2016 (in engleza General Data Protection Regulation sau, pe scurt, GDPR), in categoria operatorilor de date cu caracter personal se inscriu nu doar companiile si autoritatile publice,ci si orice organism care, singur sau impreuna cu altele,stabileste scopurile si mijloacele de prelucrare a datelor cu caracter personal.
Asa cum s-a scris deja, acea exceptare expresa este pentru societatile functionand pe Legea 31/1990, nu si pentru ONG-uri. INSA interesati-va care e practica instantei de care apartine sediul viitorului ONG, ca sunt multe judecatorii care daca prevezi in contactul de comodat ca nu va fi activitate specifica la sediu ( ex. cu publicul, cu membrii...) NU mai cer acordul vecinilor nici al asociatiei de proprietari pentru ca nu se modifica categoria de folosinta a acelui spatiu nici macar faptic.... deci nu e sigur ca e nevoie de acord vecini / asociatie de proptietari