Buna ziua!
Am o intrebare vis-a-vis de acest subiect.Situatia sta astfel:am nascut pe 23 septembrie si pana pe 1 decembrie am fost in postnatal.Vreau sa-mi depun dosarul pentru a beneficia de indemnizatie de crestere copil.Ce acte imi trebuie?
Si inca o intrebare.De la serviciu nu mi se semneaza decizia petru ca mi s-a spus ca trebuie sa merg sa-mi predau inventarul.Problema e ca stiu sigur ca in biroul meu nu mai e nimic pentru ca mi s-a luat tot dupa ce am ramas acasa, asta in luna martie, deoarece am fost in medical de la 3 luni de sarcina.Ce trebuie sa fac?
Acte necesare:
Indemnizaţia lunară pentru creşterea copilului până la vârsta de 2 ani – 85% din media veniturilor nete realizate în ultimul an anterior naşterii copilului, dar nu mai mult de echivalentul a 3 salarii medii brute pe ţară, sau 600 lei/lună.
- cerere (Anexa 1 la Ord. 68/2009 al MMSSF);
- actul de identitate al solicitantului - (copie şi original);
- certificatul de naştere al copilului pentru care se solicită dreptul (copie şi original), hotărârea judecătorească de încredinţare în vederea adopţiei sau de încredinţare a adopţiei, hotărârea judecatorească sau hotărârea comisiei pentru protecţia copilului pentru măsura plasamentului în regim de urgenţă (copie şi original);
- certificatele de naştere ale tuturor copiilor născuţi după data de 1 ianuarie 2006 (copie şi original);
- actele doveditoare privind realizarea de venituri precum şi nivelul lunar al acestora eliberate de angajatori sau autorităţi competente sunt următoarele:
*adeverinţă eliberată de angajator (Anexa 2 la Ord. 68/2009 al MMSSF) din care să rezulte că persoana îndreptăţită: a realizat venituri salariale supuse impozitului pe venit, potrivit Codului Fiscal, timp de 12 luni anterior datei naşterii copilului,
nivelul lunar al acestora, prima şi ultima zi de concediu de maternitate, data împlinirii celor 42 de zile reprezentând concediul de lăuzie, prima zi de concediu de creşterea copilului;
* sau - dovadă privind veniturile realizate în anul fiscal anterior celui în care s-a născut copilul şi/sau dovadă privind venitul calculat în vederea plăţii anticipate a impozitului precum şi copia deciziei de impunere eliberate de autorităţile competente;
*sau - dovadă eliberată de autorităţile competente, în cazul persoanelor care realizează venituri neimpozabile;
*sau - dovadă eliberată de autorităţile competente, în cazul asociaţilor unici;
- dovada eliberată de autorităţile sau angajatori din care să rezulte data de la care solicitantul se află în concediu pentru creşterea copilului; sau - adeverinţă studii/diplomă de absolvire, în cazul persoanele care au urmat sau urmează o formă de învăţământ universitar/preuniversitar.
- Dosar cu şina din carton (coperţi întregi).
Alte acte după caz.
- Pentru plata în cont bancar – extras de cont, deschis la BCR, BRD, ProCredit, Transilvania, Romextera, Alpha, Piraeus, Raiffeisen Bank, CR Firenze Bank, Volksbank, Unicredit-Tiriac Bank şi CEC pe numele solicitantului la o unitate bancară din Bucureşti.
Daca nu vor sa va elibereze adeverinta, sesizati ITM-ul.cred totusi ca o atestare privind veniturile realizate puteti obtine si de la administratia financiara.
Multumesc mult pentru raspunsuri!Sarbatori fericite cu sanatate si belsug!
Astept raspuns si la a doua intrebare, daca stie cineva cum sa procedez...Ideea e ca nu stiu daca se face sau nu predare de inventar in conditiile in care eu am intrat in medical la 3 luni de sarcina si nu am mai fost niciodata la serv dupa, iar cheia de la birou am lasat-o celui care imi tine locul.
Am nevoie de o decizie de suspendare a CIM de la unitate pentru dosar?
Daca aveti mijloace fixe si ati semnat pentru primire ar fi bine sa va descarcati de ele acum si sa aveti un document de predare, pentru ca ve-ti ramane incarcata pentru inca 2 ani si cine mai stie atunci.... poate angajatorul sa va actioneze in instanta pentru recuperarea prejudiciului.
Vi s-a spus mai sus care sunt actele necesare pentru dosar CIC.