avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 1943 soluții astăzi
Forum Discuţii juridice Dreptul muncii - contract de ... Sunt gravida si firma da faliment..........
Discuție deschisă în Dreptul muncii - contract de muncă, demisie, salariu şi altele

Sunt gravida si firma da faliment..........

Buna ziua,

Am o nedumerire: eu sunt insarcinata in 6 saptamani, iar firma la care lucrez ca din data de 31 ianuarie se va declara faliment, ce se va intampla cu mine?
Cel mai recent răspuns: Valeriu TUDOR , Consultant resurse umane 13:19, 29 Decembrie 2009
1. Daca firma este in faliment sau reorganizare judiciara veti fi concediata si veti intra in somaj.
2. In somaj fiind, veti putea beneficia de concediu de maternitate si CCC.
Miluca Boldan a scris:

Buna ziua,

Am o nedumerire: eu sunt insarcinata in 6 saptamani, iar firma la care lucrez ca din data de 31 ianuarie se va declara faliment, ce se va intampla cu mine?


Raportul de munca va inceta, iar dvs daca indepliniti conditiile prevazute de lege puteti beneficia de somaj si apoi de CIC.
Nu exista alta alternativa, numai somaj?
O colega de munca este in concediu de boala pentru ca ar o sarcina cu risc, si ea va intra tot in somaj?
1. Alta alternativa ar fi sa va gasiti repede un nou loc de munca, dar fiind gravida este mai greu.
2. Din Codul muncii:
Art. 60. - (1) Concedierea salariatilor nu poate fi dispusa:
a) pe durata incapacitatii temporare de munca, stabilita prin certificat medical conform legii;
c) pe durata in care femeia salariata este gravida, in masura in care angajatorul a luat cunostinta de acest fapt anterior emiterii deciziei de concediere;
d) pe durata concediului de maternitate;
e) pe durata concediului pentru cresterea copilului in varsta de pana la 2 ani sau, in cazul copilului cu handicap, pana la implinirea varstei de 3 ani;