avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 1791 soluții astăzi
Forum Discuţii contabile şi ... Fiscalitate - Salarii Impozit salarii obtinute din stainatate
Discuție deschisă în Fiscalitate - Salarii

Impozit salarii obtinute din stainatate

Buna ziua!

Va rog sa ma ajutati cu un raspuns in urmatoarea chestiune.

Sunt de profesie inginer, nu am studii economiice sau contabile.
Lucrez cu contract in strainatate intr-o tara din Africa.

Pana in martie 2009, am lucrat cu un contract cu o firma romaneasca cunoscuta.
In contract se mentiona clar ca angajatorul efectueaza plata oricaror obligatii catre stat.
Nu stiu daca a facut-o sau nu, oricum, primeam am primit sumele cuvenite ca salariu intr-un cont bancar fara a avea nici o problema.

Din martie 2009 lucrez cu un angajator extern din U.E.
In contractul cu acesta, pe care l-am primit si returnat semnat prin INTERNET nu se face nici o specificatie la plata de obligatii, catre statul angajatorului sau catre statul roman.
De asemenea, primesc sumele cuvenite in cont bancar.

Am vazut ca in Codul Fiscal beta existent in INTERNET se mentioneaza la art. 40 ca persoanele care obtin salarii in strainatate datoreaza impozit statului roman, imi pun problema daca trebuie sa declar aceste venituri catre organele fiscal romane sau salariul este impozat in statul angajatorului si nu mai trebuie impozat in Romania.
In INTERNET, chestiunea este foarte ambigua, pe unele site-uri se spune ca din 2005, romanii care lucreaza in stainatate nu datoreaza impozit, pe altele, datoreaza.
In plus, colegii cu care lucrez si care au mai multa vechime acolo, in conditii similare nu au platit vreodata impozit in tara si nici nu li s-a solicitat vreodata acest lucru.

Va rog mult, daca imi puteti oferi o informatie spre a avea o idee cum sa procedez in continuare.

Multumesc

Viorel


Cel mai recent răspuns: Avocat FLORENTINA ALBU , Avocat 10:15, 30 Decembrie 2009
Art.40 din Codul fiscal este foarte clar si dvs. ati inteles dispozitia:
(1) Impozitul prevazut in prezentul titlu, denumit in continuare impozit pe venit, se aplica urmatoarelor venituri:
a) in cazul persoanelor fizice rezidente romane, cu domiciliul in Romania, veniturilor obtinute din orice sursa, atat din Romania, cat si din afara Romaniei;
Mai mult decat atat, acest art. se coroboreaza si cu art.90 din Codul fiscal:
ART. 90 Venituri obtinute din strainatate
(1) Persoanele fizice prevazute la art. 40 alin. (1) lit. a) si cele care indeplinesc conditia prevazuta la art. 40 alin. (2) datoreaza impozit pentru veniturile obtinute din strainatate.
(2) Veniturile realizate din strainatate se supun impozitarii prin aplicarea cotelor de impozit asupra bazei de calcul determinate dupa regulile proprii fiecarei categorii de venit, in functie de natura acestuia.
(3) Contribuabilii care obtin venituri din strainatate conform alin. (1) au obligatia sa le declare, potrivit declaratiei specifice, pana la data de 15 mai a anului urmator celui de realizare a venitului.
(4) Organul fiscal stabileste impozitul anual datorat si emite o decizie de impunere, in intervalul si in forma stabilite prin ordin al ministrului finantelor publice.
(5) Diferentele de impozit ramase de achitat, conform deciziei de impunere anuala, se platesc in termen de cel mult 60 de zile de la data comunicarii deciziei de impunere, perioada pentru care nu se calculeaza si nu se datoreaza sumele stabilite potrivit reglementarilor in materie, privind colectarea creantelor bugetare.
pe de alta parte, codul fiscal contine dispozitii cu privire la evitarea dublei impuneri.
Pentru a evita evaziunea fiscala si sanctionarea acesteia, recomandarea mea este sa va clarificati situatia in primul rand cu angajatorul - daca plateste sau nu impozit pentru dvs. in statul angajatorului- si cu inspectorii de la Administratia financiara care va vor consilia in sensul aplicarii corecte a legii.

~ final discuție ~

Alte discuții în legătură

Dubla impunere ASOCIATIE PROPRIETARI ASOCIATIE PROPRIETARI Buna ziua, Fratele meu este angajatul unei soc. din Malta, cu contract pe 12 luni. Imi puteti spune va rog daca trebuie declarat la fisc plata impozitului ... (vezi toată discuția)
Impozit venit strainatate dinup dinup Buna ziua, An citit diverse post-uri legate de impozitarea salariului obtinut in strainatate dar doresc un raspuns exact pentru cazul meu. Lucrez la o ... (vezi toată discuția)
Legea 571-2012 art 90 - impozit pe veniturile din strainatate mitachealina mitachealina Buna ziua tuturor. Am primit o instiintare de la finante ca ar trebui sa-mi declar veniturile din 2013 realizate in strainatate, conform articolului 90 din ... (vezi toată discuția)