avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 1791 soluții astăzi
Forum Discuţii contabile şi ... Fiscalitate - Salarii Impozit salarii obtinute din stainatate
Discuție deschisă în Fiscalitate - Salarii

Impozit salarii obtinute din stainatate

Buna ziua!

Va rog sa ma ajutati cu un raspuns in urmatoarea chestiune.

Sunt de profesie inginer, nu am studii economiice sau contabile.
Lucrez cu contract in strainatate intr-o tara din Africa.

Pana in martie 2009, am lucrat cu un contract cu o firma romaneasca cunoscuta.
In contract se mentiona clar ca angajatorul efectueaza plata oricaror obligatii catre stat.
Nu stiu daca a facut-o sau nu, oricum, primeam am primit sumele cuvenite ca salariu intr-un cont bancar fara a avea nici o problema.

Din martie 2009 lucrez cu un angajator extern din U.E.
In contractul cu acesta, pe care l-am primit si returnat semnat prin INTERNET nu se face nici o specificatie la plata de obligatii, catre statul angajatorului sau catre statul roman.
De asemenea, primesc sumele cuvenite in cont bancar.

Am vazut ca in Codul Fiscal beta existent in INTERNET se mentioneaza la art. 40 ca persoanele care obtin salarii in strainatate datoreaza impozit statului roman, imi pun problema daca trebuie sa declar aceste venituri catre organele fiscal romane sau salariul este impozat in statul angajatorului si nu mai trebuie impozat in Romania.
In INTERNET, chestiunea este foarte ambigua, pe unele site-uri se spune ca din 2005, romanii care lucreaza in stainatate nu datoreaza impozit, pe altele, datoreaza.
In plus, colegii cu care lucrez si care au mai multa vechime acolo, in conditii similare nu au platit vreodata impozit in tara si nici nu li s-a solicitat vreodata acest lucru.

Va rog mult, daca imi puteti oferi o informatie spre a avea o idee cum sa procedez in continuare.

Multumesc

Viorel


Cel mai recent răspuns: Avocat FLORENTINA ALBU , Avocat 10:15, 30 Decembrie 2009