avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 1012 soluții astăzi
Forum Discuţii juridice Şomaj, concediu creştere copil, ... somaj
Discuție deschisă în Şomaj, concediu creştere copil, asigurări sociale şi asistenţă socială

somaj

buna ziua,
Acum o luna postul pe care l-am ocupat a fost restructurat si am ramas fara job. m-am gandit sa obtez pentru somaj, dar sunt studenta la master si am inteles ca nu se acorda celor care urmeaza o forma de invatamant. este adevarat?

multumesc :)
Legea 76/2002 Art. 16. - Beneficiari ai prevederilor prezentei legi sunt persoanele in cautarea unui loc de munca, aflate in una dintre urmatoarele situatii:
a) au devenit someri in sensul prevederilor art. 5 pct. IV lit c);
b) nu au putut ocupa loc de munca dupa absolvirea unei institutii de invatamant sau dupa satisfacerea stagiului militar;
c) ocupa un loc de munca si, din diferite motive, doresc schimbarea acestuia;
Art. 17.(2) Sunt asimilate somerilor persoanele aflate in situatiile prevazute la art. 16 lit. b), daca indeplinesc urmatoarele conditii:
a) sunt absolventi ai institutiilor de invatamant, in varsta de minimum 16 ani, care intr-o perioada de 60 de zile de la absolvire nu au reusit sa se incadreze in munca potrivit pregatirii profesionale.
Din pacate daca urmati cursurile unui masterat nu beneficiati de somaj, in sensul ca nu va incadrati in art.17 alin.2 lit.a. Dar daca indepliniti stagiul de cotizare(12 luni de stagiu de cotizare din ultimele 24 de luni premergatoare datei inregistrarii cererii pentru somaj) angajatorul la care ati prestat activitatea ar fi trebuit sa va intocmeasca actele pentru ajutorul de somaj.

~ final discuție ~

Alte discuții în legătură

Somaj lorenaborza lorenaborza Buna ziua! Sunt studenta la master on-line anul 2.Pot beneficia de somaj dupa master?mentionez ca nu lucrez... Va multumesc! (vezi toată discuția)