1. Acesta rectificare presupune depunerea la notarul public care a incheiat contractul a tuturor exemplarelor din contract pe care le-ati primit, a unor documente din care sa rezulte ca descrierea imobilului este gresita, a unei cereri de rectificare semnata de toate partile din contract precum si plata unui onorariu (daca eroarea nu este imputabila notarului).Daca doriti sa rectificati si contractul de ipoteca, se aplica acelasi necesar si pentru acesta - deci cererea de rectificare va trebui facuta si de reprezentantul bancii.
2. Este posibila si legala - banca poate sa ramana in pasivitate, caz in care incheierea de rectificare nu se va emite, dar acest lucru ar fi in defavoarea bancii, care doreste ca imobilul ipotecat sa fie descris corect si complet (inclusiv descrierea accesoriilor imobilului - parti de folosinta comuna, ca sa nu aiba probleme in caz de executare silita). Procedura este normata de art 218 din Regulamentul de aplicare a LEgii 36/1995 pe care il puteti consulta aici:
[ link extern ]
3. Nu exista un termen maxim. Termenul de solutionare este stabilit de notarul public la inregistrarea cererii de rectificare in functie de specificul rectificarii solicitate ( daca se prezinta toate documentele si cererea este semnata de toate partile, astfe incat nu este nevoie de citarea lor, cel mai probabil, in functie de gradul de incarcare a biroului notarial cererea se va solutiona mult mai rapid).