Buna ziua.
Am urmatoare situatie: O firma platitor de Tva a devenit inactivi pe perioada 04.2019-09.2020, au fost anulat tva din oficiu cunform árt. 316 alin 11. a), in data de 25.04.2019. In octombrie 2020 a devenit activ. Fostul actionar a vandut firma, a schimbat numele sociatatii, sediul, actonarii, administratorul, si activitatea. Nu a solicitat reainregistrare Tva pentru ca au crezut ca merge ca scutit fiind neplatitor de tva. Au emis facturi de prestari servicii in perioada 10.2020-12.2020 si au depasit plafonul de 300000 ron si a cerut TVA. Iar la finant au spus ca trebuie depus 311 si platit tva pe perioada. Intrebarea este ca clientul poate deduce TVA ulterior sau firma respectiva plateste si clientul nu poate deduce?? Si daca se poate deduce cum trebuie efectuat?
Pentru facturile emise in perioada in care a avut codul de TVA anulat, firma dvs. colecteaza TVA si nu are drept de deducere la achizitie. Clientul dvs. nu are drept de deducere.
Ulterior reinregistrarii, atat dvs. cat si clientul redobanditi dreptul de deducere inclusiv pentru facturile emise in perioada de inactivitate fiscala. Urmati procedura prevazuta la art. 11 alin. 6 (dvs.) si 7 (clientul dvs.) din Codul fiscal precum si normele aferente.