Observ ca cel putin odata la cateva luni un client in loc sa imi trimita suma de pe factura (sa zicem 198,25 lei) o rotunjeste si imi trimite 200 lei. Nu ma pot plange, chiar apreciez dar nu stiu cum inregistrez diferenta din punct de vedere contabil.
In trecut am trimis suma inapoi catre client astfel incat sa imi ramana suma fixa din factura dar prin comisioanele bancare am ajuns sa raman la final cu mai putin decat facturasem. As vrea sa evit sa fac din nou acelasi lucru.
Imi puteti spune cum pot "contabiliza" respectiva diferenta de 1,75 lei in cazul exemplului de mai sus? Ma gandeam sa modific factura clientului astfel incat sa afiseze fix 200 de lei dar ma gandesc ca nu ar fi o solutie pe termen lung intrucat in mod normal ar trebui mai intai stornata si apoi emisa din nou (factura a ajuns deja la client deci nu o pot modifica pe cea emisa initial in mod normal).
PS. Sunt PFA pe norma de venit cu contabilitatea in partida simpla.
Nu modificati absolut deloc factura. Inregistrati in registrul jurnal de incasari si plati direct suma care apare pe documentul doveditor al incasarii banilor (asa mai mare cum apare ea).