Pentru a obtine autorizatia Comisiei de Supraveghere a Asigurarilor,un broker trebuie sa indeplineasca unele conditii:
-sa fie persoana juridica avand denumirea "broker de asigurare"
-capital social a carui valoare nu poate fi mai mica decat minimul legal si actualizat prin normele CSA
- sa aiba ca obiect de activitate numai activitatea de broker de asigurare si/sau reasigurare
-sa aiba in vigoare un contract de raspundere civila
-sa nu fi fost declarat anterior in faliment si sa nu faca obiectul unei proceduri de reorganizare judiciara si/sau de faliment la data solicitarii autorizarii
-sa aiba personal angajat care sa corespunda tuturor cerintelor profesionale
Acestea sunt reglementate prin Legea nr.32/2000.
In completare la legea 32/2000 mai sunt si:
ORDIN nr. 3110 din 16 decembrie 2004 pentru punerea in aplicare a Normelor privind autorizarea brokerilor de asigurare si/sau de reasigurare; EMITENT: COMISIA DE SUPRAVEGHERE A ASIGURARILOR, PUBLICAT IN: MONITORUL OFICIAL NR. 1243 din 23 decembrie 2004 si Directiva 2002/92/CE privind intermedierea de asigurari .