avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 291 soluții astăzi
Forum Discuţii juridice Dreptul muncii - contract de ... Legea donatorului de sange / Buna ziua , eu sunt cadru ...
Discuție deschisă în Dreptul muncii - contract de muncă, demisie, salariu şi altele

Legea donatorului de sange / Buna ziua , eu sunt cadru medical si lucrez in ture de 12 ore ...

Buna ziua , eu sunt cadru medical si lucrez in ture de 12 ore avand contract individual de munca semnat cu 8 ore inegal zi cu noapte . Vin cu urmatoarea intrebare pe care o adresez catre dumneavoastra cu rugamintea de a ma ajuta sa inteleg legea donatorului de sange : in baza unei adeverinte de donator , angajatorul are obligatia (sau eu am dreptul ) prin lege sa imi acorde "o zi libera de la locul de munca " platita din bugetul de Stat . . In cazul meu , vorbim despre o zi de munca echivalenta a 12 ore , insa angajatorul sustine ca imi sunt acordate numai 8 ore din cele 12 ! Acest lucru este legal ? Eu trebuie sa ma prezint la munca cele 4 ore ramase din cele 12 ? . Legea stipuleaza clar :"o zi de lucru de la locul de munca " si atunci nu cumva este o gresala de interpretare a legii de catre angajatorul meu ? Multumesc anticipat !
Carmen Dugan
Ultima modificare: Joi, 18 Martie 2021
carmendugan, utilizator
Cel mai recent răspuns: carmendugan , utilizator 10:46, 19 Martie 2021
Donatorul de sânge are dreptul să primească, la cerere, pentru fiecare donare efectivă, următoarele:
a) 7 tichete de masă pentru produse alimentare, eliberate de instituţia de profil;
b) o zi liberă de la locul de muncă, în ziua donării, în cazul donatorilor de sânge salariaţi; o zi scutire de frecvenţă, în ziua donării, în cazul elevilor, studenţilor şi militarilor;'
.....

Prin urmare, legea se refera la o zi libera si nu la durata timpului de munca.
Multumesc pentru raspuns! Zi frumoasa va doresc !

~ final discuție ~

Alte discuții în legătură