avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 1061 soluții astăzi
Forum Discuţii juridice Dreptul muncii - contract de ... Am o problema legata de șomaj . In data de 20 martie ...
Discuție deschisă în Dreptul muncii - contract de muncă, demisie, salariu şi altele

Am o problema legata de șomaj . In data de 20 martie am fost ...

Am o problema legata de șomaj . In data de 20 martie am fost disponibilizat in urma desființări postului pe care activam. Pe 19 am primit actele pentru șomaj . La șomaj am descoperit că o parte din acte unde era trecut seria și numărul de la c.i. erau greșite ,lunile lucrate erau pina in ianuarie 2021 ,când ele trebuiau să fie pina in ultime zi lucrata adică 20 martie .Motivul că nu au încheiat luna ,luna la ei se încheie vor data de 25 . După o săptămână vine alte hârtii fără martie cele 20 zile. Motiv același nu sa încheiat luna . La șomaj nu poate primi actele pina nu sunt la zi .Acum trebuie sa aștept pina pe 25 aprilie sa pot ieși la șomaj. Pana atunci ce se poate face ?Este corect, ce spuneți ?
Cel mai recent răspuns: Cornel Vasile , Consilier juridic 07:26, 3 Aprilie 2021
1 din 1 utilizatori consideră
acest răspuns util
Nu este corect cum a procedat angajatorul. Nu are nicio legătură faptul ca nu au închis luna cu documentele care trebuia sa vi le comunice.
Unde se poate semnala aceasta problema ?La somaj mi-au spus acelasi lucru ,au sunat de la somaj la firma si au primit acelasi raspuns pe 25 aprilie se inchide luna si atunci primesc adeverinta .
1. Potrivit art.7 alin.6 din HG nr.905/2017 privind registrul general de evidenta a salariatilor, “la solicitarea scrisă a salariatului sau a unui fost salariat, angajatorii sunt obligaţi să îi elibereze acestuia un extras din registru, datat şi certificat pentru conformitate,sau o adeverinţă care să ateste activitatea desfăşurată de acesta, durata activităţii, salariul, vechimea în muncă şi în specialitate, astfel cum rezultă din registru şi din dosarul personal, în termen de cel mult 15 zile de la data solicitării.

HG 905/2017
art.7
.....
(5) Constituie contravenție și se sancționează cu amendă de la 300 lei la 1.000 lei încălcarea de către angajator a prevederilor art. 7 alin. (3) - (6).

(6) Constatarea contravențiilor și aplicarea sancțiunilor angajatorilor se fac de către inspectorii de muncă.

2. Sesizarile pot fi transmise catre ITM (Inspectoratul Teritorial de Munca) prin:
- posta;
- e-mail;
- fax;
- inregistrate chiar la sediul institutiei.

~ final discuție ~

Alte discuții în legătură

Acte de la fostul angajator Loredana080 Loredana080 Bună ziua, Ar putea să îmi spună cineva dacă o persoană care a lucrat doar trei săptămâni intr-un loc, poate cere angajatorului o adeverință de ... (vezi toată discuția)
Acte concediu maternitate MihaIonescu11 MihaIonescu11 Buna ziua, Compania la care am lucrat si-a restrans activitatea motiv pentru care angajatii au fost disponibilizati. Eram deja insarcinata deja in prima ... (vezi toată discuția)
Resurse umane Popovici Alina Popovici Alina Este normal sa ceri i adeverința la angajator su el.sa nu o elibereze? Am nevoie de adeverința pt medic de familie pt medical am cerut de marti adeverința ... (vezi toată discuția)