Da
DECIZIA nr. 737 din 8 octombrie 2020 referitoare la excepția de neconstituționalitate a dispozițiilor art. 79 alin. (5) din Legea nr. 188/1999 privind Statutul funcționarilor publici
EMITENT
CURTEA CONSTITUȚIONALĂ
Publicat în MONITORUL OFICIAL nr. 1189 din 7 decembrie 2020
La 05-07-2019, Articolul 79 din Capitolul VIII a fost abrogat de Litera b), Alineatul (2), Articolul 597, PARTEA a IX-a din ORDONANȚA DE URGENȚĂ nr. 57 din 3 iulie 2019, publicată în MONITORUL OFICIAL nr. 555 din 05 iulie 2019 .
Problema este că CCR-ul a decis că este neconstituțional ca organizarea și modul de desfășurare a activității comisiilor de disciplină pentru funcționarii publici să fie stabilit printr-o Hotărâre de Guvern ( aceasta este esența Deciziei 737/2020 a CCR) Trebuie adoptată o lege.
Ori, până în momentul publicării în Monitorul Oficial a Deciziei 737, comisiile de disciplină erau organizate conform HG 1344/2007, emisă exact în aplicarea acelui articol 79 (5) din Legea 188/1999.
Si actualul Cod Administrativ prevede că modul de constituire, organizare şi funcţionare a comisiilor de disciplină, precum şi componenţa, atribuţiile, modul de sesizare şi procedura de lucru ale acestora se stabilesc prin hotărâre a Guvernului, la propunerea Agenţiei Naţionale a Funcţionarilor Publici, ceea ce este neconstituțional.
Am rămas cu o prevedere generală (respectiv acel articol 494 din Cod, dar nu mai există reglementarea care guverna activitatea comisiei de disciplină (HG 1344/2007 a fost declarată neconstituțională și o reglementare nouă nu există încă).
Așa că, dacă mă întrebați pe mine, în acest moment singura sancțiune disciplinară care i se poate aplica unui funcționar public este acea mustrare aplicată de conducătorul instituției publice, fără comisia de disciplină.