Nu stiu sa fie obligatoriu contul bancar insa poate fi util daca nu doriti sa faceti toate incasarile si platile (inclusiv cele catre stat) in numerar. Puteti amana totusi deschiderea lui daca nu aveti nevoie de el imediat.
Nu stiu sa fie nevoie de inregistrarea in vreun fel a firmei la AFP. La inregistrarea firmei la ONRC ati facut niste declaratii cu privire la vectorul fiscal, adica felul in care vreti sa fie inregistrata firma la AFP dpdv fiscal (TVA, salariati, impozit). Datele astea se duc automat in baza de date a AFP. Puteti verifica daca ele au ajuns corect la AFP cautand firma dupa codul unic pe pagina ministerului de finante:
[ link extern ]
Partea cu vectorul fiscal arata cam asa:
Impozit pe profit (data luarii in evidenta): 01-JAN-04
Impozit pe veniturile microintreprinderilor (data luarii in evidenta): NU
Accize (data luarii in evidenta): NU
Taxa pe valoarea adaugata (data luarii in evidenta): 01-OCT-06
Contributia de asigurari sociale (data luarii in evidenta): 01-JAN-08
Contributia de asigurare pentru accidente de munca si boli profesionale datorate de angajator (data luarii in evidenta): 01-JAN-08
Contributia de asigurari pentru somaj (data luarii in evidenta): 01-JAN-08
Contributia angajatorilor pentru Fondul de garantare pentru plata creantelor sociale (data luarii in evidenta): 01-JAN-08
Contributia pentru asigurari de sanatate (data luarii in evidenta): 01-JAN-08
Contributii pentru concedii si indemnizatii de la persoane juridice sau fizice (data luarii in evidenta): 01-JAN-08
Taxa jocuri de noroc (data luarii in evidenta): NU
Impozit pe veniturile din salarii si asimilate salariilor (data luarii in evidenta): 01-JAN-08
Impozit la titeiul si la gazele naturale din productia interna (data luarii in evidenta): NU
Redevente miniere/Venituri din concesiuni si inchirieri (data luarii in evidenta): NU
Redevente petroliere (data luarii in evidenta): NU
E bine ca vectorul fiscal sa vi-l verifice contabilul. Daca sunt greseli, ele pot fi corectate in 30 de zile prin depunerea unei declaratii 010.
De la AFP mai aveti de:
- ridicat certificatul de platitor de TVA (daca sunteti platitor de TVA)
- cumparat registrul unic de control
- cumparat registrul de evidenta fiscala (daca sunteti platitor de impozit pe profit 16%)
- depus o declaratie cu privire la adaosul comercial sau comisionul practicat (daca va incadrati in conditiile prevazute de Legea nr. 12/1990 privind protejarea populatiei impotriva unor activitati comerciale ilicite - republicata la 5.05.2009)
Mai aveti de depus o declaratie la Oficiul National de Prevenire si Combatere a Spalarii Banilor), prevazuta de legea nr. 656 / 2002, articolul 14 alineatul 1.
In ce priveste stampila, ea trebuie sa contina numele firmei, forma juridica (SC, etc), forma de organizare (SRL, SA, etc) si localitatea unde a fost inregistrata. Daca dati o stampila contabilului ar fi bine sa aiba un semn distinctiv (*, 1, 2, C) pentru a nu exista suspiciuni despre cine ce a semnat. Nu stiu sa existe restrictii cu privire la forma sau culoare.
Pentru tipizate va sfatuieste mai bine contabilul in functie de activitatea firmei. Oricum, multe din ele nu e necesar sa fie pretiparite, ele putand fi printate de dvs, inclusiv facturile si chitantele.
Succes.:luck: