Am infiintat un SRL ,actele de la registrul comertului deabia mi-au iesit. Intrebarea mea ar fi: ce pasi trebuiesc urmati de acum incolo? De mentionat ca am cod CAEN 4771 si am deschis si punct lucru. In continuare stiu ca am nevoie de autorizatii de la primarie pentru functionarea punctului de lucru, sa-mi fac stampila si .. sper sa ma ajutati cu mai multe detalii.
Dar in ceea ce priveste Administratia Financiara- ce conditii sunt pt depunerea vectorului fiscal si obtinerea tuturor registrelor??
george-neagu
Moderator 1din 1 utilizatori consideră acest răspuns util
Pentru autorizatia de la primarie trebuie sa mergeti la ei sa vezi ce acte cer. La Braila cer si contract cu firma de salubritate si copie de pe factura si chitanta pentru a vedea ca plata e la zi.
Da. Puteti sa va faceti stampila, sa fa duceti la banca sa rezolvati cu contul bancar si sa-l treceti din cont de capital social in cont de forma si cu acesta ocazie, daca nu prevedeti ca veti face plati si incasari prin cont, puteti retrage o parte din banii ce i-ati depus pentru constituirea capitalului social si sa-i cheltuiti pe marfa, de exemplu sau pe alte registre contabile care va mai trebuie acum la inceput.
Acum ca v-au iesit actele, trebuie sa mergeti si la finante sa va depuneti vectorul fiscal(formularul 010) in care apare optiunea de a fi sau nu platitor de tva, impozitul pe profit sau pe venit si contributiile sociale(asta daca doriti sa angajati pe cineva cu contract de munca). Tot de la finante cumparati registrul unic de control pe coperta caruia sa scrieti adresa de la punctul de lucru si acest registru sa-l tineti permanent acolo, la punctul de lucru.
Apoi va va trebui casa de marcat fara de care sa nu incepeti sa vindeti. Cautati la firmele care comercializeaza astfel de case, du care cu hartiile date de ei, merfeti iar la finante pentru fiscalizare. La punctul de lucru va mai trebuie un registru de casa pe care va trebui sa-l completati zilnic cu incasarile de pe raportul zilnic din casa de marcat ca incasari si cu toate platile cu numerar, un registru nir in care treceti toate produsele pe care le veti vinde cu preturile din facturi si preturile din raft.
Buna ziua,
Azi am fost la primarie si am rezolvat cu acel acord de functionare. Am reusit sa imi cumpar si casa de marcat iar maine ma voi duce sa depun dosarul pentru inregistrare-fiscalizare.
Acum eu am o mare nelamurire( ori eu nu inteleg legea ori cei de la Administratia financiara nu s-au facut intelesi): SRL-ul meu este platitor de impozit pe venit al microintreprinderilor ,deci cei de la Adm. Fin. mi-au spus ca nu trebuie de depun nici un vector fiscal in termen de 60 zile cand SUNT OBLIGATA SA AM UN ANGAJAT. Deabia dupa aceea va trebui sa ma duc si sa declar daca sunt sau nu paltitoare de TVA. Ceva nu suna bine,nu-i asa? Eu cum imi fiscalizez casa de marcat daca nu am nici o dovada ca nu sunt platitoare de TVA?? Sau faptul ca sunt platitoare pe venit al micro atesta automat statutul de neplatitor?? Sper sa fiu inteleasa.
Sper sa aveti rabdare si sa primesc un raspuns.
Multumesc enorm pentru raspunsurile date.
P.S. Registrele le cumpar pur si simplu de la Administratie?
Sa incep cu sfarsitul. De la finante achizitionati doar Registrul unic de control. Parca trebuie sa aveti la dumneavostra copie de pe certificatul de inmatriculare. Celelalte registre(registrul de casa, registrul nir, registrul de gestiune zilnica)le cumparati de pe piata libera de la cei ce vand tipizate. Legat de nevoia unui facturier, va spun cum sa procedati numai daca credeti ca cinava va dori sa cumpere de la dumneavostra cu factura. Cumparati un carnet cu facturi, din acela nepersonalizat si completati de mana cu datele firmei dumneavoastra(e mai ieftin). Dar presupun ca nu va fi nevoie de facturier. Daca veti folosi, veti da clientului factura si cu bonul de la casa de marcat. Astfel incat dumneavoastra scoateti la sfarsitul zilei raportul zilnic care cuprinde vanzarile cu sau fara factura.
Apoi legat de invarteala asta cu vectorul fiscal. Ei au dreptate doar daca se refera la bifarea in declaratia 010 a faptului ca sunteti micro si deci automat sunteti platitor de impozit pe venit. Dar odata cu angajarea, care poate surveni in acest termen de 60 zile, trebuie sa bifati toate spatiile legate de contributiile sociale pe salarii. Atentie ca daca nu va angajati macar o persoana, dupa acest termen de 60 zile va trec ei din oficiu la platitor pe profit 16%. Ramane treaba cu tva-ul care nu are legatura cu celelalte. Mai intrebati odata maine cand mergeti la ei , inainte sa depuneti actele pentru fiscalizare.
Infiintare firma
Andreyene
Doresc sa imi deschid un magazin de second hand eu impreuna cu prietena mea .si doresc sa mai am unu sau doi angajati.. cum ar trebui sa procedez il legatura ... (vezi toată discuția)