avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 826 soluții astăzi
Forum Discuţii juridice Pensionari şi probleme juridice ... Neconstitutionalitate art.517, alin.(1) lit d din ...
Discuție deschisă în Pensionari şi probleme juridice legate de pensii

Neconstitutionalitate art.517, alin.(1) lit d din Codul administrativ

Având în vedere că prin decizia Curtii Constituționale nr. 112/2021 s-a admis exceptia de neconstituționalitate a dispozițiilor art.517 alin.1 ,lit d din OUG 57/2019 , sintagma ,, conditii de varstă standard” fiind suspendată de drept incepând cu 7 aprilie 2021, in cazul indeplinirii conditiilor de varstă si stagiu privind pensionarea prevăzute de anexa 5 din Legea 263/2010, ce temei legal aplicăm pentru încetarea raportului de munca in cazul functionarilor publici. Suspendam emiterea deciziilor de incetare de drept a raportului de munca sau aplicam dispozitiile din codul muncii?
Cel mai recent răspuns: simona35 , utilizator 11:22, 6 Mai 2021
Cod Administrativ

art. 367 Dispoziții privind completarea cu alte categorii de norme
Dispozițiile prezentei părți (n.m., PARTEA a VI-a Statutul funcționarilor publici, prevederi aplicabile personalului contractual din administrația publică și evidența personalului plătit din fonduri public) se completează cu prevederile legislației muncii, precum și cu reglementările de drept comun civile, administrative sau penale, după caz.


art. 562 Alte dispoziții legale aplicabile personalului contractual
Dispozițiile prezentului titlu se completează cu prevederile legislației muncii, precum și cu reglementările de drept comun civile, administrative sau penale, după caz.
Fiind vorba de functionar public se va indica art. 367 din codul administrativ. Intrebarea mea este dacă putem trece ca temei de drept al deciziei de incetare a raportului de serviciu art. 56,alin.1, lit.c - Codul muncii coroborat cu art.517 , alin.2 din Codul administrativ sau facem trimitere si la 517 alin1, lit.d , in prezent suspendat.
Subliniez faptul ca functionarul public (femeie) si-a exprimat optiunea de mentinere a raportului de serviciu , dar nu a respectat termenul prevazut de art 517, de 2 luni (si nici cel de 30 de zile prevazut de art 56 alin1 lit.c ) . cererea de mentinere in functie fiind introdusa cu 15 zile inainte de îndeplinirea conditiilor de pensionare.
In decizia de incetare ar fi corect sa facem trimitere la art. 517, alin.2 ( in fapt tardivitatea este motivul pentrui care nu s-a aprobat cererea salariatei) , in conditiile in care incetarea are loc ca urmare a indeplinirii conditiilor cumulative de pensionare (art. 56,alin.1, lit.c).Sigur va fi contestată decizia si as vrea sa fie cat mai corect/legal intocmita.
Ultima modificare: Joi, 6 Mai 2021
simona35, utilizator

~ final discuție ~

Alte discuții în legătură

Va rog sa-mi spuneti daca art. 56 -lit..c din codul muncii se ... URICARU DAN URICARU DAN VA ROG SA-MI SPUNETI DACA ART. 56 -lit..C din codul muncii se aplica si la functionari publici (ma refer la incetarea raportului de serviciu se face ... (vezi toată discuția)
Curtea supremă a decis: pensionarii nu mai pot lucra în sistemul ... oanaportar oanaportar Curtea Supremă a decis: pensionarii nu mai pot lucra în sistemul public cumulând pensia cu salariul .... Bună ziua ! Vă rugăm frumos să ne ajutați ... (vezi toată discuția)
Incetare raport de serviciu tina_d tina_d Este legal ca unui functionar public sa-i inceteze raportul de serviciu inainte de aparitia deciziei de pensionare? Dosarul de pensionare a fost depus cu o ... (vezi toată discuția)