avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 702 soluții astăzi
Forum Discuţii juridice Asociaţii de proprietari / ... Buna ziua! conducerea unei asociatii de proprietari ...
Discuție deschisă în Asociaţii de proprietari / locatari

Buna ziua! conducerea unei asociatii de proprietari refuza sa ...

Buna ziua! conducerea unei asociatii de proprietari refuza sa se implice in repararea terasei unui bloc.
Apa se infiltreaza de pe terasa si ajunge pana la nivelul etajului 3 si uneori chiar 2.
Repararea terasei implica o suma destul de mare ceea ce cativa proprietari ai etajului 4 nu-si pot permite.
Ce trebuie sa faca acesti locatari pentru a rezolva acesta situatie. Este exclusa macar o discutie amiabila cu administratorul asociatiei
care o tine sus si tare ca nu e treaba dansei.
Va multumesc!
Cel mai recent răspuns: V Flory , utilizator 14:11, 9 Iunie 2021
3 din 3 utilizatori consideră
acest răspuns util
In proportie de 99,98% , dupa mine, Ynocentta are perfeca dreptate. O vina apartine atat comitetului cat si administratorului pentru ca si ei trebuie sa observe starea cladirii si a instaltiilor . Ori n-au facut-o, ori n-au vrut s-o faca.
Acum dintre proprietarii ultimului etaj, a facut macar unul ,o sesizare, in scris si cu numar de inregistrare, catre conducerea asociatiei? Daca da, au primit si raspuns? Si daca nu s-a rezolvat problema se poate merge mai departe cu o noua sesizare catre primarie, compartimentul "Disciplina in constructii" , sau se poate adresa si Inspectoratului de stat in constructii.
Legat de reparatii, L196/2018 obliga strangerea unui fond de reparatii. Si daca aici se gandeste"social"( stii ca sunt amarati, etc....)si se strange cate 5 lei lunar, s-ar putea sa faceti reparatiile cand n-o mai fi blocul. Cea mai mare parte a proprietarilor "zice" : m-am mutat la bloc lasa ca se ocupa conducerea asociatiei. Ca si cum conducerea asociatiei ar avea munti de bani, iar noi, proprietarii, o sa platim cand om avea.
Din pacate, din ce in ce mai des, responsabilitatea proprietarilor consta in ceea ce exista dupa inchiderea usii apartamentului lor. Restul....."nu ma intereseaza" !!! Cam asa se intampla in zilele noastre. Casa-i a mea dar s-o repare altii, ca eu n-am bani de asa ceva. Eu am probleme MARI....
Solicitati o adunare generala extraordinara, si schimbati conducerea. Daca comitetul nu vrea sa organizeze adunarea generala, atunci un grup de proprietari, membri ai asociatiei, si care impreuna cumuleaza cel putin 20% din cota indiviza a blocului, pot convoca adunarea generala. ATENTIE!!! Se pune afis cu ordinea de zi, cu numele, prenumele si semnatura celor care au convocat adunarea generala. Nu uitati de convocator.
Ultima modificare: Luni, 7 Iunie 2021
_Sandu, utilizator
Ați descris foarte bine modul în care se poate, inutil, pierde vremea. Toți ăștia pe care îi enumerați, răspund târziu, sau nu răspund deloc. Iar adunarea generală... mă faceți să râd. La mine la bloc, bloc de 6 scări, nu vin mai mult de 20 de proprietari, și asta la doua convocare. Și vin doar cei care au ceva de revendicat, sau care continuă o ceartă de zeci de ani; dar putem vota și merge mai departe.
După cum am mai scris aici, numai justiția poate da o decizie care este executorie.

_Sandu a scris:

In proportie de 99,98% , dupa mine, Ynocentta are perfeca dreptate. O vina apartine atat comitetului cat si administratorului pentru ca si ei trebuie sa observe starea cladirii si a instaltiilor . Ori n-au facut-o, ori n-au vrut s-o faca.
Acum dintre proprietarii ultimului etaj, a facut macar unul ,o sesizare, in scris si cu numar de inregistrare, catre conducerea asociatiei? Daca da, au primit si raspuns? Si daca nu s-a rezolvat problema se poate merge mai departe cu o noua sesizare catre primarie, compartimentul "Disciplina in constructii" , sau se poate adresa si Inspectoratului de stat in constructii.
Legat de reparatii, L196/2018 obliga strangerea unui fond de reparatii. Si daca aici se gandeste"social"( stii ca sunt amarati, etc....)si se strange cate 5 lei lunar, s-ar putea sa faceti reparatiile cand n-o mai fi blocul. Cea mai mare parte a proprietarilor "zice" : m-am mutat la bloc lasa ca se ocupa conducerea asociatiei. Ca si cum conducerea asociatiei ar avea munti de bani, iar noi, proprietarii, o sa platim cand om avea.
Din pacate, din ce in ce mai des, responsabilitatea proprietarilor consta in ceea ce exista dupa inchiderea usii apartamentului lor. Restul....."nu ma intereseaza" !!! Cam asa se intampla in zilele noastre. Casa-i a mea dar s-o repare altii, ca eu n-am bani de asa ceva. Eu am probleme MARI....
Solicitati o adunare generala extraordinara, si schimbati conducerea. Daca comitetul nu vrea sa organizeze adunarea generala, atunci un grup de proprietari, membri ai asociatiei, si care impreuna cumuleaza cel putin 20% din cota indiviza a blocului, pot convoca adunarea generala. ATENTIE!!! Se pune afis cu ordinea de zi, cu numele, prenumele si semnatura celor care au convocat adunarea generala. Nu uitati de convocator.

Buna ziua,
Legea asociatiilor de proprietari 196/2018 cu modificarile ulterioare :
ART. 85
Cheltuielile pe cota-parte indiviză de proprietate reprezintă cheltuielile asociației cu privire la
proprietatea comună, cu privire la: fondul sau fondurile pentru lucrări de întreținere, service,
reparații și, după caz, de consolidare, reabilitare, eficiență energetică, modernizare la părțile de
construcții și instalații aflate în/și pe proprietatea comună, astfel cum este descrisă în cartea
tehnică a construcției și în acordul de asociere: subsolul; conductele de distribuție și coloanele
instalațiilor de apă, canalizare, încălzire, energie electrică; echipamente de echilibrare hidraulică a
instalațiilor; casa scării; podul; spălătoria; uscătoria; terasa; ascensorul; interfonul - partea de
instalație de pe proprietatea comună; centrala termică proprie; crematoriul; tubulatura de
evacuare a deșeurilor menajere; structura de rezistență; fațadele; acoperișul și altele asemenea,
conform prevederilor din acordul de asociere; personalul angajat sau contractat al asociației: salarii
sau remunerații pentru administrator, contabil, instalator, electrician, portar, îngrijitor, personalul
care asigură curățenia etc.; indemnizații acordate membrilor asociației de proprietari ori
persoanelor alese: președintele, membrii comitetului executiv și cenzorului/comisiei de cenzori;
prime; credite bancare; contracte sau polițe de asigurări; cheltuieli cu produse și accesorii pentru
curățenie, alte servicii administrative către proprietatea comună.

Sper sa va ajute

~ final discuție ~

Alte discuții în legătură

Terasa reparata de locatarii ultimului etaj alexberi alexberi Este normal ca doar locatarii ultimului etaj sa plateasca repararea terasei? M-am mutat la ultimul etaj al unui bloc cu asociatie de locatari. ... (vezi toată discuția)
Actionare in judecata asociatia de proprietari-reparatii acoperis AndreiCalin1982 AndreiCalin1982 Buna, va scriu in legatura cu o problema cu asociatia de locatari. Locuiesc la etajul 4 iar acoperisul este stricat,pur si simplu izolatia este rupta de pe ... (vezi toată discuția)
Asociația de proprietari AndraB90 AndraB90 Buna ziua . Am si eu o nelămurire. Mama mea este obligată de asociația de locatari sa plateasca o suma de 1700 lei pentru reparațiile de pe bloc . 1700 de ... (vezi toată discuția)