Urgent:
Buna ziua,
Va scriu referitor la un topic urgent. Termenul de depunere al dosarului fiind luni (07.06.21).
Scriu referitor la achizitiile din cadrul proiectelor pe fonduri europene. Ordinul care reglementeaza procedura este Ordinului MFE nr. 1284/2016, privind aprobarea Procedurii competitive aplicabile solicitantilor/beneficiarilor privati pentru atribuirea contractelor de furnizare, servicii sau lucrari finantate din fonduri europene, cu modificarile si completarile ulterioare.
Am participat la o licitatie in care au fost 2 ofertanti. Castigatorul a fost cealalta firma. Ca urmare am solicitat nota justificativa din cere reiese modul de evaluare si punctare al ofertelor.
Mi s-a refuzat acest lucru. Raspunsul a fost ca ambele firme au indeplinit conditiile tehnice si ca intr-un final s-a mers pe principiul economicitatii (pret).
Stiu ca firma castigatoare nu avea cum sa fie identica din punct de vedere tehnic. Stiu ca au depus oferta 25 de minute dupa ce am depus-o eu. Ofertele s-au solicitat doar in format hard copy. Codul lor CAEN nu corespunde in totalitate si nici angajati nu au (cf mfinante.ro). De asemenea, diferenta de pret e foarte mica.
Intrebarea mea este: ce sanse de castig am in cazul unei contestatii? Termenul de depunere este luni (07.06). Ma puteti ajuta cu sfaturi.
In caietul de sarcini nu este detaliata modalitatea de evaluare. Spune doar:
“Desemnarea ofertei castigatoare se face in conformitate cu prevederile Ordin MFE nr. 1284/2016
Sectiunea a 4-a Derularea procedurii competitive, punctul 4.2 Analiza ofertelor si elaborarea notei
justificative de atribuire, oferta castigatoare va fi desemnata in urma elaborarii Notei justificative
de atribuire.
In vederea respectarii principiilor economicitatii, eficientei si eficacitatii, se va alege oferta cu cele
mai multe avantaje pentru realizarea proiectului, evaluarea ofertelor realizându-se exclusiv pe
baza informatiilor prezentate in fiecare oferta si raspunsurile la clarificarile solicitate, daca este
cazul (conform cap.3, sectiunea 3 din cadrul Ordinului MFE 1284/2016).
Achizitorul va evalua modul în care fiecare ofertă îndeplinește cerințele de participare la
procedură și cerințele tehnice specificate în documentație. Analiza documentelor prezentate de
ofertanți nu angajează din partea Achizitorului nicio răspundere sau obligație față de acceptarea
acestora ca autentice și nu înlătură răspunderea exclusivă a ofertanților sub acest aspect.
După analizarea tuturor documentelor și informațiilor prezentate în oferte, Achizitorul va stabili
care este cea mai avantajoasă ofertă tehnică și financiară primită, în raport cu celelalte oferte
primite și cu specificațiile tehnice din documentație, conform prevederilor Procedurii competitive
aplicată solicitanților/beneficiarilor privați pentru atribuirea contractelor de furnizare, servicii sau
lucrări finanțate din fonduri europene, cu modificările și completările ulterioare.
Achizitorul va alege oferta cu cele mai multe avantaje pentru realizarea scopului acestei achiziții, în
concordanță cu scopul proiectului aprobat și cu cel mai bun raport calitate/preț. Ofertanții vor
prezenta o propunere tehnică, în cadrul căreia vor descrie modul în care vor realiza serviciile,
astfel încât să ofere achizitorului o imagine clară asupra rezultatului final al serviciilor care fac
obiectul achiziției.
La finalul procedurii, în termen de 5 zile calendaristice de la semnarea contractului de achiziţie cu
ofertantul castigator, beneficiarul are obligatia, conform prevederilor Ordinului 1284/2016, sa
completeze anunţul pe pagina web www.fonduri-ue.ro cu informaţii despre câştigătorul
contractului.”
De asemenea, am inteles ca taxa de timbru pentru asemenea situatii este de 2% din valoarea contractului. Asa este?
Sunt deschis sa discut cu cei cu experienta pe acest domeniu si eventual sa stabilim un fee daca ma puteti ajuta intr-un termen atat de scurt.
Multumesc,
Ionut