avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 594 soluții astăzi
Forum Discuţii contabile şi ... Contabilitate în general Documente necesare si unele nelamuriri in activitatea ...
Discuție deschisă în Contabilitate în general

Documente necesare si unele nelamuriri in activitatea unui service IT

Buna! Administrez un SRL nou infiintat cu domeniul principal de activitatea reparatii calculatoare si echipamente periferice, in special servicii prestate populatiei. Am o serie de nelamuriri cu privire la documentele de intocmit. Tin sa mentionez ca nu doresc sa fac comert ci doar strict reparatii.
1) ce documente specifice trebuie sa intocmesc si in ce ordine in cazul reparatiei unui produs?
2) piesele si componentele noi necesare reparatiei trebuie aduse in gestiune? si daca da ca ce? Materiale consumabile? Cum le descarc din gestiune apoi?
3) pe bonul fiscal eliberat clientului ce trebuie sa apara? doua pozitii distincte: manopera si materiale? sau doar una singura cu totalul
4) din hobby am adunat o cantitate mare de piese si componente IT proprietate personala si as vrea sa le pot folosi in activitatea service-ului ...cum pot face asta? pe baza carui document le pot justifica? Si apoi cum pot justifica cele pe care le voi folosi in viitor?


Va multumesc anticipat!
Cu stima!
Ultima modificare: Sâmbătă, 5 Iunie 2021
syladrian, utilizator
Cel mai recent răspuns: syladrian , utilizator 08:49, 17 Iunie 2021
1. Deviz / comanda reparatie prin care preluati bunul adus in service si in care estimati timpul, eventual costul reparatie, etc, dupa modelul service-urilor auto. La sfarsit, cand clientul va plateste, emiteti bonul fiscal. Daca efectuati reparatia la domiciliul clientului sunetti exceptat de la emiterea bonului fiscal, caz in care emteti factura (eventual chitanta).

2. Da, le receptionati si in baza devizului emiteti si bonul de consum cand le consumati pt reparatii.

3. Poate sa apara si numai reparatie. Daca materialele apar distinct, atunci inseamna ca le-ati revandut, in acest caz fiind marfuri.

4. In baza unui contract de vanzare-cumparare le puteti vinde societatii la pretul pietei, societatea le receptioneaza si consuma apoi.
Ultima modificare: Miercuri, 16 Iunie 2021
Ioan Petru Butariu, Contabil
Va mulțumesc!

Ioan Petru Butariu a scris:

1. Deviz / comanda reparatie prin care preluati bunul adus in service si in care estimati timpul, eventual costul reparatie, etc, dupa modelul service-urilor auto. La sfarsit, cand clientul va plateste, emiteti bonul fiscal. Daca efectuati reparatia la domiciliul clientului sunetti exceptat de la emiterea bonului fiscal, caz in care emteti factura (eventual chitanta).

2. Da, le receptionati si in baza devizului emiteti si bonul de consum cand le consumati pt reparatii.

3. Poate sa apara si numai reparatie. Daca materialele apar distinct, atunci inseamna ca le-ati revandut, in acest caz fiind marfuri.

4. In baza unui contract de vanzare-cumparare le puteti vinde societatii la pretul pietei, societatea le receptioneaza si consuma apoi.

~ final discuție ~

Alte discuții în legătură

Nir intreprindere individuala aurah aurah va rog sa imi dati un raspuns Buna seara.am o intrebare..Incep cu:am o intreprindere individuala neplatitoare de TVA, prestari servicii(service auto), dar si ... (vezi toată discuția)
Monografie service auto animis animis Buna ziua, doresc sa ma ajutati daca se poate, in lamurirea urmatorului aspect. Un service auto (care nu efectueaza comert cu amanuntul ci efectueaza ... (vezi toată discuția)
Nebuloasele bonului de consum moweedy2 moweedy2 - firma x are ob de activitate importul de piese auto. -firma x participa la o licitatie ,alaturi de alte firme, pentru livrarea unor piese si subansamble ... (vezi toată discuția)