Buna ziua,
Situatia mea este simpla pentru mine, complicata rau, se pare, pentru Enel.
Pe scurt:
Am o locuinta la tara unde ajung relativ rar, la sfarsit de saptamana, mai mult vara-toamna, de aici rezultand si un consum mic de energie electrica. Sa ne intelegem: nu locuieste nimeni acolo, lacat pe poarta etc.
Regula era ca ei sa estimeze pentru facturare consumuri mici, iar eu declaram de 2-3 ori pe an indexul real. Ne intelegeam de minune pana cand prin oct. 2020 li s-a nazarit sa ''schimbe'' contorul si sa ''citeasca'' consumul (asta ar presupune si o mica violare a proprietatii :) ) si m-am pomenit cu facturi de ordinul sutelor de lei, in locul celor 4-5 lei/luna pe care-i plateam de ani de zile. Poate nu m-am facut inteles: contorul este in veranda casei, neschimbat din momentul bransarii locuintei la energie electrica, iar de citit consumul .. doar daca se sare gardul.
Am reclamat detaliat situatia online, am primit si raspuns de la ei, clasic, cu regrete profunde etc. , dar si cu o solicitare de a le comunica nr. de telefon pentru a stabili o intalnire in vederea remedierii neplacutei situatii.
Evident ca le-am transmis nr. de telefon ... si s-a rupt filmul. Nicio reactie. Au continuat sa emita facturi aberante, sa inregistreze constinciosi ''soldul'', care variaza, culmea ! cand in sus, cand in jos, iar azi m-am pomenit si cu un preaviz de deconectare cu o restanta mult mai mica decat precedentul; preaviz. Diferenta este ca cel de azi l-am primit prin posta, probabil ca s-au luat foarte in serios de data asta. :)
Nu stiu ce sa fac, pare un soi de hartuire, oi fi obiectul vreunui experiment ?!, nu stiu ce sa mai cred.
Voi ce sa sfatuiti sa fac ? I-as ''fierbe'' si eu un pic, beleaua este ca mi-au dat termen pana pe 01.07.2021. Suma n-ar fi chiar o gaura in cer. Am involuat de la vreo 1.000 lei, la vreo 400 lei, nu am corespondenta la mine, Nici eu nu sunt serios: cum naiba sa scada restanta daca eu n-am platit nimic de luni bune ?!!! :)
Sfaturi, opinii ?
Multumesc.
Buna ziua,
Sfatul meu este sa platiti suma pentru a evita deconectarea., oricum o sa ramana sub forma de sold...
Ati verificat daca index-ul de pe factura coincide cat de cat cu cel din contor?
Le puteti cere sa faca o verificare a contorului si o reverificare a consumului platit pana acum.
Dvs. vedeti daca nu aveti vreun vecin "binevoitor" care sa consume de la dvs.
Șe puteti spune ca o sa faceti plangere la ANRE si ANPC daca nu gasiti intelegere la dumnealor...
Multumesc pentru mesaj
Indexul nu are cum sa fie cel de pe factura devreme ce contorul nu a fost schimbat. Indexul real este cel vechi, pana sa „schimbe” contorul + cativa kw consumati din octombrie pana acum. Indexul din facturi este aberant, „citit” pe un contor cu serie diferita de cel existent in locuinta mea. Din acelasi motiv este exclusa „bunavointa” vreunui vecin.
Daca platesc, inseamna ca-mi insusesc situatia, o recunosc. Dar de ce sa platesc ceva cu totul fictiv ? Contor fictiv, citire inexistenta, index facturat aiurea, preaviz cu o suma mai mica decat restanta din factura ... e de Eugen Ionesco !
Eu banuiesc ca in cazul facturilor este ca si in cazul amenzilor, adica daca o platesti nu inseamna ca nu poti sa o contesti...
Va convine sa raamaneti fara electricitate o perioada pana se rezolva situatia?
Daca da, nu platiti si mergeti la ANPC si ANRE, daca nu gasiti intelegere la dumnealor.