Înainte de pandemie am semnat un contract cu un restaurant pentru organizarea nunții. În contract era menționat un număr de 120 de persoane (neconfirmate). Nunta trebuia să aibă loc în iunie anul trecut, însă s-a amânat din cauza covidului. Anul acesta am fost anunțați cu o lună înainte de nuntă că putem face, însă numărul de persoane confirmate a ajuns la 40. Domnului de la restaurant nu i-a convenit situația și ne-a impus o taxă de 8720 ron (nespecificată în contract) pe lângă tariful de la meniuri și tipsul de 10% pentru ospătari. I-am explicat că nu putem susține această sumă și nu putem organiza nunta în condițiile acestea. Astfel, am anulat evenimentul și între timp am găsit alt restaurant. Asta se întâmpla cu 3 zile înainte de nuntă. Întrebarea mea este: cum îmi pot recupera avansul de 4500 ron achitat înainte de pandemie fără prea mari bătăi de cap? Am înregistrarea de acum 3 săptămâni în care patronul restaurantului ne confirmă că ne va restitui avansul de îndată ce încep evenimentele. La conversația telefonică ne-a zis să facem un mail oficial că anulăm evenimentul, iar răspunsul lui pe mail a fost că va transmite la departamentul juridic situația și va reveni cu răspuns. Lucru care nu s-a întâmplat până acum. Vă rog să mă ajutați cu o opinie. Mulțumesc frumos.
Mulțumesc pentru răspuns. Înțeleg, în funcție de contract, însă în contract nu este specificată acea taxă din cauza căreia am anulat evenimentul. Plus covidul care ne-a dat peste cap și oamenilor le-a fost teamă să mai participe sau le-a fost imposibil să ajungă din străinătate. Deci, sunt 2 factori nespecificați în contract.
In cazul in care nu vor da curs notificarii, va veti adresa instantei de judecata.
In notificare, mentionati ca, in cazul in care nu va este restituit avansul , veti solicita daune-interese pentru prejudiciul cauzat, cat si cheltuieli de judecata ocazionate de diferendul dedus judecatii, anume onorariul de avocat, si taxa judiciara de timbru.