V-as ruga sa ma sprijiniti cu cateva opinii la urmatoarea situatie:
• Avem o asociatie intercomunitara constituita in anul 2010, in baza OG 26/2000.
• Membrii fondatori (unicii membrii, pana in prezent) sunt trei unitati administrativ teritoriale.
• Primarii membrilor fondatori ale celor trei unitati administrativ teritoriale sunt trecuti nominal in actul constitutiv (dar si in statut) atat ca reprezentanti in Adunarea Generala cat si in Consiliul Director, presedinte, vicepredinte si secretar. De asemenea, tot primarii fondatori sunt trecuti si prezent in Registrul Asociatiilor si Fundatiilor. Directorul executiv este nominalizat in statutul asociatiei. Nu au mai fost tinute alegeri ale membrilor Consiliului Director (conform statut, mandate de 4 ani), dupa preluarea mandatelor de catre noii primari.
• Intre timp primarii s-au schimbat, fara ca si actele sa se fi schimbate cu numele noilor primari.
• Recent, Consiliul Director a dat o decizie, care afecteaza a (pozitiv sau negativ, depinde de punctul de vedere a fiecaruia) viitorul celor trei unitati administrativ teritoriale dar si a unor persoane. Este de mentionat ca nu exista hotarari ale consiliilor locale, care ar fi mandat primarii in cauza sa ia decizia respectiva, fiind vorba de implicatii bugetare suplimentare, dar si de alte tematici care ar reveni consiliilor locale, in conformitate cu noul Cod Administrativ.
Intrebarea ar fi daca putem avea temerea reala (exista persoane care fi in stare sa faca acest demers) ca respectiva decizie a Consiliului Director poate fi atacata cu succes (anulata) in contencios administrativ, tinand cont de cele expuse mai sus.
In caz ca raspunsul ar fi afirmativ, ce ar fi recomandat de facut (modificarea documentelor, noi hotarari ale consiliilor locale, alta hotarare al Consiliului Director sau a Adunarii Generale, etc.)?
Va multumesc!