avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 714 soluții astăzi
Forum Discuţii juridice Pensionari şi probleme juridice ... buna ziua,am 55 de ani si sunt pensionat medical din ...
Discuție deschisă în Pensionari şi probleme juridice legate de pensii

buna ziua,am 55 de ani si sunt pensionat medical din 1993 cu ...

buna ziua,am 55 de ani si sunt pensionat medical din 1993 cu gradul 2 de invaliditate pana in 2010... din 2010 pana in 2020 am fost trecut la gradul 1 de invaliditate....... mentionez ca inainte de pensionare am muncit 6 ani si 5 luni... din 2020 am fost trecut la gradul 2 de invaliditate cu o pensie sociala..... intrebarea mea este...... indeplinind stagiul de cotizare as putea cere trecerea de la pensia sociala la o pensie normala de boala in sistemul de pensii si recalcularea ei...?.......... multumesc
Cel mai recent răspuns: Carp Mircea , utilizator 18:00, 20 Ianuarie 2022
1 din 1 utilizatori consideră
acest răspuns util
Nu.
De la pensie de invaliditate se poate trece doar la cea de limita de varsta.
Limita de varsta la 65 ani.
La orice forma de pensionare ati trece, va veti incadra tot timpul la indemnizatia minima pentru pensionari, care astazi are valoarea de 800 lei.
va multumesc dl Mircea pt raspuns si, v, as ruga sa mai ma lamuriti cu ceva..... m, am pensionat medical in 1993 din campul muncii cu pensie de invaliditate de gradul 2...nu pensie sociala.. cu toate ca nu aveam lucrati decat 6 ani si cateva luni... iar dupa 17 ani cand am trecut la alt grad de invaliditate mi sa dat pensie sociala??....si nu cum am avut inainte de a avea acel grad?... cam asta ar fi ideea...... multumesc inca o data

Carp Mircea a scris:

Nu.
Limita de varsta la 65 ani.
La orice forma de pensionare ati trece, va veti incadra tot timpul la indemnizatia minima pentru pensionari, care astazi are valoarea de 800 lei.