Bună ziua! Vă rog să mă ajutați cu un răspuns o la întrebare! Am câteva datorii la organul fiscal local, datorii care provin în urma unor amenzi de circulație. Totodată, în urmă cu 2 ani, am făcut o înțelegere scrisă cu organul fiscal local prin care eu mă oblig să - mi achit datoriile, urmând a plăti lunar o sumă fixă pe care am stabilit - o de comun acord cu organul fiscal în momentul încheierii acordului scris. Din acel moment eu mi-am respectat lunar înțelegerea. Actualmente am solicitat un certificat fiscal dar dumnealor refuză să mi- l elibereze. Întrebarea mea este dacă organul fiscal are sau nu obligația de a-mi elibera certificatul fiscal. Menționez că acesta îmi este necesar ptr vinderea unei rulote și dacă pot vinde rulota în cazul în care mi se eliberează certificat fiscal cu datorii. Mulțumesc anticipat pentru răspuns!
Certificatul fiscal trebuie eliberat la cererea dumneavoastra in mod obligatoriu. Daca exista datorii, acestea se vor mentiona in certificatul fiscal. In acest caz nu puteti instraina nici un "mijloc de transport" (deci nici rulota). Daca beneficiati de un acord de esalonare a platii datoriilor catre bugetul local asta inseamna doar ca Primaria nu va executa silit pentru datorii cat timp le achitati la termenele asumate, nu si ca datoriile au disparut din rolul dvs.
Teoretic, daca folositi modelul de contract de vanzare pus la dispozitie de ANAF nu aveti nevoie de certificat fiscal, dar acel contract prevede o viza de la DITL care atesta ca nu aveti datorii catre bugetul local, viza pe care nu o puteti primi, prin urmare nu puteti incheia contractul.
"(5) Pentru înstrăinarea dreptului de proprietate asupra clădirilor, terenurilor și a mijloacelor de transport, proprietarii bunurilor ce se înstrăinează trebuie să prezinte certificate de atestare fiscală prin care să se ateste achitarea tuturor obligațiilor de plată datorate bugetului local al unității administrativ-teritoriale în a cărei rază se află înregistrat fiscal bunul ce se înstrăinează, potrivit alin. (2). Pentru bunul ce se înstrăinează, proprietarul bunului trebuie să achite impozitul datorat pentru anul în care se înstrăinează bunul, cu excepția cazului în care pentru bunul ce se înstrăinează impozitul se datorează de altă persoană decât proprietarul.
(5^1) Prin excepţie de la dispoziţiile alin. (5), proprietarii bunurilor care înstrăinează mijloace de transport nu trebuie să prezinte certificatul de atestare fiscală în cazul în care pentru înstrăinare utilizează formularul de contract de înstrăinare-dobândire a unui mijloc de transport aprobat prin ordin al ministrului potrivit dispoziţiilor legale în vigoare.
(6) Actele prin care se înstrăinează clădiri, terenuri, respectiv mijloace de transport, cu încălcarea prevederilor alin. (5), sunt nule de drept."