În conformitate cu art. 25 alin. (3) din Legea nr. 677/2001 privind protecţia persoanelor
cu privire la prelucrarea datelor cu caracter personal şi libera circulaţie a acestor date,
plângerea către Autoritatea Naţională de Supraveghere a Prelucrării Datelor cu
Caracter Personal nu poate fi transmisă mai devreme de 15 zile de la înaintarea unei
plângeri cu acelaşi conţinut către operator.
Prin urmare, vă recomandăm să vă adresaţi operatorului care consideraţi că v-a încălcat
drepturile prin modul în care a prelucrat datele dumneavoastră cu caracter personal, după
care, în măsura în care acesta nu vă răspunde în termen de 15 zile sau sunteţi nemulţumit de
răspuns, puteţi reveni cu o nouă sesizare, la care să anexaţi în copie documente doveditoare.
În situaţia în care v-aţi adresat deja acestuia, vă rugăm să ne transmiteţi o dovadă
validă în acest sens. Vă recomandăm ca orice cerere pe care o adresaţi unui operator de date
personale în baza Legii nr. 677/2001, în special pentru exercitarea drepturilor prevăzute de art.
13, 14 şi 15, să o formulaţi în scris, sub semnătură şi dată şi să o transmiteţi cu scrisoare
recomandată, cu confirmare de primire.
Totodată, menţionăm că solicitarea trebuie să vizeze încălcarea drepturilor prevăzute
de art. 12 – 17 din Legea nr. 677/2001 privind protecţia persoanelor cu privire la prelucrarea
datelor cu caracter personal.
De asemenea, vă rugăm să anexaţi solicitării dumneavoastră copii lizibile de pe actele
depuse.Modele de plângere sunt disponibile pe site-ul nostru www.dataprotection.ro, la adresa
[ link extern ] ;
În situaţia în care veţi reveni cu o nouă sesizare, vă informăm că este necesar să ne
comunicaţi toate datele dumneavoastră de identificare.
Vă mulţumim pentru înţelegere.
Preşedinte,
Georgeta Basarabescu
~ final discuție ~