Din raspunsul dvs reiese destul de clar faptul ca cei pe care ii reclamati sunt acoperiti de un contract de munca. Din punctul lor de vedere este foarte simplu – v-ati indeplinit sarcinile de serviciu pentru care ati fost remunerat cu un salariu.
Reiese astfel ca problema dvs acum este aceea de a obtine banii pe care ii considerati ca fiind adevaratul pret al muncii dvs.
Intrebarea era daca, pot sa cer o suma, fara sa o justific legal si fara expertiza, urmand expertiza sa o faca ei sa demonstreze ca am cerut eu prea "mult", iar judecatorul nu are ce sa judece, ci doar ma aproba.
Juristii pot clarifica acest aspect, dar suna ca si cand dvs. aveti pretentii materiale pentru care nu doriti sa faceti proba, lasand partea adversa sa demonstreze contrariul celor sustinute de dvs. sau sperand ca instanta va „lua de buna” varianta dvs. Ori stim cu totii ca in instanta cand ceri ceva trebuie sa probezi. Lasand in mana partii adverse sa demonstreze ca pretentiile dvs sunt nefondate, e ca si cand predati armele fara lupta... De asemenea ei pot folosi si faptul ca ati fost concediat (pot sustine/proba ca postul dvs a fost desfiintat ca urmare a restructurarii si gata, s-au spalat pe maini) ca fiind un motiv suplimentar de frustrare si prin urmare sa incerce si pe aceasta cale sa obtina respingerea cererii dvs ca neintemeiata sau nesustinuta.
Sunt doua aspecte oarecum interconectate – raportul de munca (ati fost angajat al firmei respective) si relatia comerciala (ati emis si facturi pentru serviciile prestate). Trebuie sa va clarificati modalitatea in care desi angajat al firmei respective dvs emiteati si facturi catre acea firma, pentru aproximativ aceleasi servicii. Nu facem aici teoria traducerilor autorizate, o stim amandoi suficient de bine. Sub aspectul eforturilor intelectuale si financiare pe care le implica traducerile sunt de partea dvs, dar incerc sa analizez aici strict o situatie comerciala si juridica.
Inteleg ca dvs nu ati emis factura pentru suma pe care o pretindeti. Si mai inteleg din raspunsul dvs ca aceasta suma nu reprezinta contravaloarea unei singure lucrari prestata acestei firme ci un fel de compensatie pentru serviciile prestate in ultimii 3 ani, deoarece eforturile dvs nu au fost rasplatite conform asteptarilor dvs. Daca aceasta este situatia, va sfatuiesc sa gasiti un avocat foarte bun care sa poata folosi toate parghiile necesare obtinerii sumelor reclamate de dvs.
Referitor la transmiterea facturii prin posta, de regula in cazul majoritatii companiilor secretara / receptionera este cea care se ocupa de corespondenta. Dvs nu trebuie sa demonstrati ca respectiva persoana avea sau nu dreptul de a semna o confirmare de primire, ci ca factura a fost emisa, transmisa si receptionata de catre destinatar, care ulterior nu a achitat suma mentionata. Este clar ca daca o confirmare de primire este semnata de cineva din cadrul firmei, corespondenta a ajuns la destinatie. De acolo este problema secretarei / receptionerei sa transmita mai departe corespondenta catre departamentele interesate.
Nu va puneti singur piedici, sunt convinsa ca partea adversa se va ocupa de asta. Cum ati spus si dvs, din nefericire ati fost fraierit. Nu va consoleaza cu nimic, stiu, dar se intampla in foarte multe cazuri... Va doresc succes!