va rog sa imi spuneti cum trebuie inregistrata in statul de plata/contabilitate plata indemnizatiei de neconcurenta catre un angajat caruia i-a incetat contractul si care tb s-o primeasca pt urmatoarele 6 luni. multumesc
buna seara!
revin asupra acestui subiect, in urma raspunsurilor primite de la cunostinte care lucreaza si in HR si in contabilitate; toti imi spun ca aceasta clauza se supune tuturor contributiilor la care se supun veniturile salariale: CAS, sanatate, somaj...
toti imi spun ca s-a modificat si Codul fiscal, art.55...dar de la ITM mi se spune ca aceasta suma nu are ce cauta in statul de plata! nu mai stiu cum sa procedez...
#-o
Multumesc frumos,aveti dreptate si art 55 alin 2 intr-adevar este modificat de Ordonanţă de urgenţă nr. 109/2009
Art. 55. - (1) Sunt considerate venituri din salarii toate veniturile în bani şi/sau în natură obţinute de o persoană fizică ce desfăşoară o activitate în baza unui contract individual de muncă sau a unui statut special prevăzut de lege, indiferent de perioada la care se referă, de denumirea veniturilor ori de forma sub care ele se acordă, inclusiv indemnizaţiile pentru incapacitate temporară de muncă.
(2) Regulile de impunere proprii veniturilor din salarii se aplică şi următoarelor tipuri de venituri, considerate asimilate salariilor
j2) indemnizaţiile lunare plătite conform legii de angajatori pe perioada de neconcurenţă, stabilite conform contractului individual de muncă;
Statul de salarii contine drepturile si obligatiile personalului salariat,ori in situatia dvs. persoana respectiva nu mai este salariat ceea ce inseamna ca il veti trata separat conform obligatiilor contractuale si faceti OP-uri separate.