avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 531 soluții astăzi
Forum Discuţii contabile şi ... Contabilitate în general Modalitatea legala de functionare a unei societati
Discuție deschisă în Contabilitate în general

Modalitatea legala de functionare a unei societati

Sunt administrator mandatar al unei firme care s-a constituit de curând şi care doreşte să execute ambalarea unor produse cosmetice franceze. Acestea pot pleca în Franta şi atunci componentele sosite sunt propietatea firmei franceze şi noi doar executăm ambalarea sau pot merge către beneficiari şi atunci noi suntem cei care le comercializăm.Întrebări sunt mai multe.Deci care sunt formele legale pentru funcţionare şi ce contracte între firme şi ce documente contabile trebuiesc făcute pentru a lucra legal.
Cel mai recent răspuns: dana.danila , utilizator 09:33, 10 Ianuarie 2010
Cand spunem formele legale de functionare, ne referim in general la formalitatile de inregistrare (societatile sunt inmatriculate). Putem largi sfera notiunii de forma legala de functionare, cu avizarea (ori avizarile). Exempli gratia, o societate comerciala cu profil medical, care face analize cu aparate de rezonanta magnetico-nucleara, se va autoriza si d.p.v. al radiatiilor.
Cu alte cuvinte, din ceea ce descrieti, nu cred ca ati avea nevoie de vreun alt aviz, mai specific, pentru derualarea activitatii de ambalare, la urma urmei!
Ceea ce trebuie sa va verificati, este propriul cod CAEN, daca puteti, altfel spus, sa ambalati, sa distribuiti, sa comercializati, etc...
In privinta contractelor, veti presta un serviciu daca veti ambala, asadar acesta este tipul de contract (prestari servicii, nu ambalare, clar, nu :); veti face vanzari, asadar acesta este tipul de contract.
Doc. contabile, raportari, conturi, la contabil.
Ultima modificare: Sâmbătă, 9 Ianuarie 2010
ContSters120042, utilizator
Mulţumesc de răspuns. Din punct de vedere al autorizărilor nu sunt probleme.Codul CAEN este Ok precum şi avizarea activităţii de import-export. Problema e dacă pot face în acelaşi timp şi prestare servicii pentru firma franceză, dar şi export cu produsele ambalate de noi şi aici diferă toate actele întocmite pentru că ne încadrăm la producţie.
La ora 23.03, raspunsul meu este asa: ceea ce ati vrea sa mai lamuriti se duce in sfera fiscala si contabiliceasca, nu a juridica. Zic bine?
Nu de alta, dar in continuare nu vad nici o problema legala in a face tot ce considerati profitabil pentru afacerea dumneavoastra (ori ca ambalati, ori ca produceti, ori ca exportati, ori ca le faceti pe toate trei impreuna si la un loc! :)
Multumesc de răspuns.Din punct de vedere juridic mă interesa dacă pot să fac toate activităţile, iar contabiliceşte aş fi vrut să aflu modalităţile de inregistrare a produselor şi circuitul documentelor.

~ final discuție ~

Alte discuții în legătură

Necesitate psi, ssm -autorizatii ssm si psi imike1 imike1 Buna Ziua, am o Inreprindere Individuala cu codul caen 3299-Fabricarea altor produse manufactiere, nu avem angajat, proprietarul lucreaza numai la targuri si ... (vezi toată discuția)
Autorizatii & notificari pentru produse personale AndreiITC AndreiITC Buna ziua, Vreau sa-mi infiintez o societate comerciala si va rog sa ma ajutati cu un raspuns referitor la autorizatiile care trebuie obtinute sau eventual ... (vezi toată discuția)
Pfa sau srl pentru cosmetician didiuamalia didiuamalia Buna ziua, Am nevoie de un sfat profesional. Sunt cosmetician de profesie si doresc sa-mi infiintez firma sau pfa pentru desfasurarea activitatii la ... (vezi toată discuția)