avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 655 soluții astăzi

Joi, 6 februarie, are loc evenimentul: AI Act: De la reglementare la implementare - Ghid practic de conformare pentru companii. Participă →

Forum Discuţii juridice Dreptul muncii - contract de ... Bună ziua, Va rog frumos sa ma ajutați cu actele pe ...
Discuție deschisă în Dreptul muncii - contract de muncă, demisie, salariu şi altele

Bună ziua, Va rog frumos sa ma ajutați cu actele pe care angajatorul ...

Bună ziua,
Va rog frumos sa ma ajutați cu actele pe care angajatorul este obligat sa mi le elibereze la încetarea CIM.
Menționez ca contractul de munca mi-a încetat conf Art.65, alin 1).
Desemenea plata salariului pentru luna septembrie este 10 Oct.
Eu vreau ca toate actele pe care trebuie sa mi le elibereze, sa-mi fie trimise cu posta sau curierul, se poate?
Trebuie sa fac solicitare scrisa sa-mi elibereze actele?
Mulțumesc frumos pentru înțelegere!
Cel mai recent răspuns: Cornel Vasile , Consilier juridic 16:23, 27 Septembrie 2021
1 din 1 utilizatori consideră
acest răspuns util
1. In general,la incetarea c.i.m. se elibereaza:
- adeverinta de vechime
- decizia de incetare a c.i.m.
- adeverinta de somaj

HG 905/2017
art.7
....
(3) La solicitarea scrisă a salariatului sau a unui fost salariat, angajatorii sunt obligați să îi elibereze acestuia copii ale documentelor existente în dosarul personal, în termen de 15 zile lucrătoare de la data solicitării.
...
(5) La încetarea activității salariatului, angajatorii au obligația să îi elibereze acestuia o adeverință care să ateste activitatea desfășurată de acesta, durata activității, salariul, vechimea în muncă și în specialitate, precum și un extras din registru.
(6) La solicitarea scrisă a salariatului sau a unui fost salariat, angajatorii sunt obligați să îi elibereze acestuia un extras din registru, datat și certificat pentru conformitate, sau o adeverință care să ateste activitatea desfășurată de acesta, durata activității, salariul, vechimea în muncă și în specialitate, astfel cum rezultă din registru și din dosarul personal, în termen de cel mult 15 zile de la data solicitării.
...

2. Procedura - modul de comunicare a documentelor, cand etc. - ar trebui sa se regaseasca in contractul colectiv de muncă aplicabil sau prin regulamentul intern.
Prin urmare, verificati daca este posibil ceea ce doriti dvs.
Mulțumesc frumos pentru răspuns!
În cazul în care sunt greșite mai multe date din documentele pe care mi le da angajatorul la incetare CIM ( adresa firmei, numărul contractului, termenul de contestatie) cum se procedează?
Mulțumesc mult!
1 din 1 utilizatori consideră
acest răspuns util
Solicitati rectificarea documentelor gresite si emiterea unor documente corecte, iar in caz de refuz sesizati ITM-ul.
Ultima modificare: Luni, 27 Septembrie 2021
Cornel Vasile, Consilier juridic

~ final discuție ~

Alte discuții în legătură

La cat timp dupa demisie se solicita documentele pt vechime? PetrescuP PetrescuP Buna ziua! As avea o intrebare: La cat timp dupa aducerea la cunostinta angajatorului a dorintei de incetare a CIM se depune cererea de eliberare a ... (vezi toată discuția)
Care sunt toate documentele pe care fostul angajator are obligatia sa-mi-le elibereze dupa incetarea contractului de munca? unangajat unangajat Care sunt toate documentele pe care fostul angajator are obligatia sa-mi-le elibereze dupa incetarea contractului de munca si in maxim cat timp are o obligatia ... (vezi toată discuția)
Buna ziua..pentru eliberare acte de la un fost angajator e nevoie ... Aless18 Aless18 Buna ziua..pentru eliberare acte de la un fost angajator e nevoie de cerere scrisă sau se poate comunica doar verbal...si in cat timp de la comunicarea ... (vezi toată discuția)