Care sunt toate documentele pe care fostul angajator are obligatia sa-mi-le elibereze dupa incetarea contractului de munca si in maxim cat timp are o obligatia sa-mi-le elibereze?
Pot urgenta eliberarea lor printr-o cerere?
HG 905/2017
art.7
....
(5) La incetarea activitatii salariatului, angajatorii au obligatia sa ii elibereze acestuia o adeverinta care sa ateste activitatea desfasurata de acesta, durata activitatii, salariul, vechimea in munca si in specialitate, precum si un extras din registru.
(6) La solicitarea scrisa a salariatului sau a unui fost salariat, angajatorii sunt obligati sa ii elibereze acestuia un extras din registru, datat si certificat pentru conformitate, sau o adeverinta care sa ateste activitatea desfasurata de acesta, durata activitatii, salariul, vechimea in munca si in specialitate, astfel cum rezulta din registru si din dosarul personal, in termen de cel mult 15 zile de la data solicitarii.
....
Chiar daca faceti o asfel de cerere,angajatorul are un termen stabilit prin lege. Depasirea lui va da posibilitatea sa sesizati ITM-ul.
In general, la incetarea c.i.m. se elibereaza urmatoarele documente:
- decizia de incetare
- adeverinta de vechime
- adeverinta de somaj, chiar daca nu beneficiaza de acesta.
De asemenea, se mai pot solicita eliberarea adeverintei cu veniturile obtinute si cu numarul de zile de concediu medical.
In cat timp de la incetarea activitatii salariatului, angajatorii au obligatia sa ii elibereze acestuia o adeverinta care sa ateste activitatea desfasurata de acesta, durata activitatii, salariul, vechimea in munca si in specialitate, precum si un extras din registru?
Presupun ca aici intra si adeverinta de somaj?