Art.7 alin. 5 din HG 905/2017: La încetarea activității salariatului, angajatorii au obligația să îi elibereze acestuia o adeverință care să ateste activitatea desfășurată de acesta, durata activității, salariul, vechimea în muncă și în specialitate, precum și un extras din registru.
Aici nu se prevede la cererea fostului salariat, ci , în opinia mea , este o obligatie ope legis a angajatorului.
Alin.6 dispune ca :
La solicitarea scrisă a salariatului sau a unui fost salariat, angajatorii sunt obligați să îi elibereze acestuia un extras din registru, datat și certificat pentru conformitate, sau o adeverință care să ateste activitatea desfășurată de acesta, durata activității, salariul, vechimea în muncă și în specialitate, astfel cum rezultă din registru și din dosarul personal, în termen de cel mult 15 zile de la data solicitării.
Aici se prevede la cererea fostului salariat, si , în opinia mea , este o obligatie a angajatorului care incumba la solicitarea fostului salariat sau a salariatului.
Reg. Intern trebuie sa cuprindă modalitatea de comunicare a actelor.