Buna ziua!
Detin o casa la strada pe care am inceput sa o inchiriez unor societati comerciale. Pana acum a fost trei chiriasi care au avut magazin in spatiu. Acum am inchiriat unei noi societati comerciale care va deschide tot un magazin dar spre deosebire de ceilalti mi-au solicitat sa fac o cerere ptr eliberarea unui "Certificat de atestare fiscala pentru persoane fizice privind impozite, taxe locale si alte venituri datorate bugetului local", si pe cererea ptr eliberarea certificatului sa scriu ca este ptr "deschidere punct de lucru societate registrul comertului".
Imi puteti spune, va rog, daca acest certificat de atestare fiscala pe proprietatea mea, este necesar ca firma/chiriasul sa isi deschida punct de lucru?
Din ce stiu acest certificat se emite in cazul in care se vinde imobilul.
Am incercat sa aflu mai multe informatii cautand pe internet dar nu am reusit sa gasesc astfel incat sa pot decide daca cererea chiriasului este corecta si in spatele cererii nu se ascund intentii rele.
Va multumesc ptr ajutor/sfat!
Buna ziua, acest certificat era necesar pentru a atesta ca pentru acel imobil nu a mai fost cedat dreptul de folosinta carte o alta persoana, situatie in care trebuia emisa si o declaratie pe propria raspundere din partea proprietarului, potrivit careia imobilul permite functionarea mai multor societati. Totusi, odata cu adoptarea Legii nr. 102/2020 prin care au fost aduse modificari si completari Legii societăților nr. 31/1990, a fost eliminata necesitatea prezentarii certificatului, respectiv a declaratiei pe proprie raspundere.
Prin urmare, la registrul comertului se va prezenta doar documentul care atesta cedarea dreptului de folosinta asupra spatiului cu destinatie de sediu social.