Buna seara, parintele meu isi pregateste dosarul de pensionare si fabrica unde a lucrat a externalizat arhiva. In urma cererii si a platii facute catre firma care se ocupa cu arhiva, acestia ne-au comunicat ca nu-i poate elibera adeverinta de vechime, adeverinta de grupa de munca ( cu toate ca toate acestea sunt trecute si in cartea de munca - perioada si grupa 2- ), pe motiv ca nu au gasit actele necesare in arhiva.
La fel si cu multe luni de munca, cativa ani nu au putut elibera nimic pentru ca nu au gasit statele de plata, ca si cum nu ar fi lucrat.
Acum stau si ma intreb ce vina are parintele meu ca angajatorul ori firma care gestioneaza arhiva, nu au avut grija de ele.
Cartea de munca ce scop mai are daca nu vor sa ia in considerare datele trecute acolo.
Ce cai legale exista?
Multumesc frumos.
Cine v-a spus ca, nu vor sa ia in considerare datele trecute acolo?
Potrivit Legii 263/2010:
- Dovada vechimii în muncă în grupa I și/sau a II-a de muncă realizată anterior datei de 1 aprilie 2001 se face cu carnetul de muncă întocmit cu respectarea prevederilor Decretului nr. 92/1976 privind carnetul de muncă.
- În situația în care perioadele de vechime în muncă realizate în grupa I și/sau a II-a de muncă nu sunt înregistrate în carnetul de muncă sau înregistrarea acestor perioade este efectuată incorect ori incomplet, dovada acestora se poate face cu adeverințe eliberate de către angajatori sau deținătorii legali de arhive.
- În situația în care există suspiciuni cu privire la legalitatea încadrării activității în grupele I și/sau a II-a de muncă, angajatorii sau orice alți deținători legali de arhive sunt obligați să pună la dispoziția Casei Naționale de Pensii Publice și/sau a caselor teritoriale de pensii, după caz, la solicitarea acestora, documentele întocmite anterior datei de 1 aprilie 2001 pe baza cărora s-au eliberat adeverințele care atestă încadrarea persoanelor în fostele grupe I și/sau a II-a de muncă, în vederea verificării respectării legislației în domeniu.