Buna seara,
Va rog sa ma ajutati in ce situatie este necesara obtinerea repartitiei de la AJOFM la angajarea unei persoane, care este baza legala si cui revine obligatia de obtinere a repartitiei (angajatorului sau angajatului)? este obligatoriu pentru angajator daca ii revine lui obligatia? Ce acte trebuiesc intocmite si trimise catre AJOFM? Care este procedura?
Nu exista nicio obligatie referitoare ca la angajare sa prezentati o astfel de repartitie. In practica, cei care se angajeaza prin AJOFM prezinta astfel de documente.
Legea 76/2002
art.10
(1) Angajatorii au obligația să comunice agențiilor pentru ocuparea forței de muncă județene, respectiv a municipiului București, denumite în continuare agenții pentru ocuparea forței de muncă, în căror rază își au sediul, respectiv domiciliul, toate locurile de muncă vacante, în termen de 5 zile lucrătoare de la vacantarea acestora.
(2) Furnizorii de servicii de ocupare acreditați au obligația de a comunica lunar agențiilor pentru ocuparea forței de muncă în a căror rază își au sediul date privind numărul șomerilor mediați și încadrați în muncă.
(3) Angajatorii au obligația să comunice agențiilor pentru ocuparea forței de muncă teritoriale, ocuparea locurilor de muncă vacante care au fost comunicate potrivit alin. (1), în termen de o zi de la data ocupării acestora, în condițiile legii.
....
sa inteleg ca doar cei care se angajeaza prin AJOFM au obligatia sa prezinte astefel de documente. Angajatorul nu trebuie sa faca nimic decat doar daca angajeaza prin AJOFM sa inteleg...
Intr-adevar, cei care se angjeaza prin AJOFM trebuie saprezinte dovada repartitiei.
În cazul în care agenția locală pentru ocuparea forței de muncă sau punctul de lucru poate oferi, în urma procedurii de mediere, un loc de muncă corespunzător pregătirii profesionale și nivelului studiilor, se va emite dispoziția de repartizare, întocmită conform modelului prevazut de legislatie.
Sa inteleg urmatorul lucru ......daca o firma doreste sa angajeze o persoana zilele urmatoare trebuie sa complete anexele 1A si 1B si sa le trimita la somaj sa i se dea pentru repartitie pentru angajatul respectiv?
Potrivit legii , repartitia se da numai pentru persoanele inregistrate la AJOFM in cautarea unui loc de munca.
In schimb, angajatorii au obligația să comunice agențiilor pentru ocuparea forței de muncă județene, respectiv a municipiului București, în căror rază își au sediul, respectiv domiciliul, toate locurile de muncă vacante, în termen de 5 zile lucrătoare de la vacantarea acestora.
Angajatorii au obligația să comunice agențiilor pentru ocuparea forței de muncă teritoriale, ocuparea locurilor de muncă vacante care au fost comunicate potrivit legii, în termen de o zi de la data ocupării acestora, în condițiile legii.
Conventie cu ajofm
vanatorul
Buna ziua,
In urma cu o luna am angajat o persoana de peste 45 ani, care era inregistrata la ajofm in cautare de loc de munca, dar nu am avut repartitie de la ... (vezi toată discuția)