avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 475 soluții astăzi
Forum Discuţii juridice Pensionari şi probleme juridice ... pensionare
Discuție deschisă în Pensionari şi probleme juridice legate de pensii

pensionare

Sunt nascuta la 21.09.1956.Am absolvit facultatea la zi intre anii 1975 oct.-1980 iunie.Din 15 august 1980 si pana in prezent lucrez ca inginer la CFR ,in perioada 1980-2001=grupa II de munca-pana la aparitia noii legi in aprilie 2001.Cand as putea sa ma pensionez cat mai urgent ,avand in vedere restructurarea sistemului feroviar?Multi impegati de miscare s-au pensionat in toamna, fiind oameni fara studii superioare ,cu mult inainte de implinirea varstei standard de pensionare.Va multumesc pentru ajutorul Dumneavoastra.
Cel mai recent răspuns: olga mihalache , utilizator 22:38, 13 Ianuarie 2010
Ca date generale, o doamna nascuta in 1956 poate beneficia de pensie pentru limita de varsta la 60 de ani; stagiul complet de cotizare este de 30 de ani iar stagiul minim de cotizare este de 15 ani.

Stagiului realizat de dvs. i se adauga 5 ani reprezentand stagiul aferent perioadei lucrate in grupa II de munca. Intrucat ati depasit stagiul complet de cotizare, puteti beneficia de pensie anticipata partiala cand veti implini 55 de ani iar de pensie pentru limita de varsta cand veti implini 55 ani si 6 luni, varsta fiind redusa corespunzator perioadei lucrate in grupa II de munca.

Consilier juridic,
Gabriela Pintea
Exista pe portalul casei de pensii un program in care introduci datele necesare (date de nastere , sexul ,vechimea in munca ,etc. ) si-ti apare informatie necesara , adica luna si anul cand poti iesi la pensie , eu mi-am introdus veniturile si sporurile din cartea de munca (466 de luni , adica din iunie 1970 pana la martie 2009 si mi-a calculat chiar si valoarea pensiei , punctaj , etc,bineinteles estimativ.
Adresa este " lapensie.com".