avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 678 soluții astăzi
Forum Discuţii juridice Impozite, taxe şi timbrul de ... Taxă salubrizare pentru proprietate nelocuită
Discuție deschisă în Impozite, taxe şi timbrul de mediu 2013. Legalitate şi interpretare juridică

Taxă salubrizare pentru proprietate nelocuită

Bună ziua,

Doresc să vă cer opinia cu privire la o problemă pe care o întâmpin. Am o proprietate într-o localitate, dar nu locuiesc acolo și nici nu am adresa de domiciliu acolo. Totodată, menționez că nu locuiește nici altcineva acolo de mai bine de 2 ani.

Ca un cetățean corect, îmi plătesc taxele și impozitele la timp. Fac acest lucru prin platforma ghiseul.ro. Totuși, anul trecut prin luna aprilie primăria din localitate a adoptat o hotărâre de Consiliu prin care serviciul de salubrizare din oraș trece în subordinea primăriei, iar toți proprietarii de imobile (sau locuitorii, chiriașii etc.) sunt obligați să depună o declarație cu privire la numărul de persoane care locuiesc la o proprietate, până la data de 30 iunie 2021. Așa cum am menționat, nu locuiesc în acest oraș de mulți ani, iar primăria nu mi-a trimis o informare pe adresa de domiciliu. Ei spun că au informat populația printr-o amplă campanie de informare prin mass-media locală, dar eu nu urmăresc acest posturi de TV sau radio locale, nefiind în localitate.

Eu am aflat despre această taxă doar când, în luna decembrie 2021, am intrat pentru a verifica ceva pe platforma ghiseul.ro și am observat că datorez suma de 423 lei primăriei din localitatea unde am proprietatea. Atunci, am luat imediat legătura cu primăria și mi s-a explicat că este vorba despre o taxă de salubrizare și că dacă nu locuiește nimeni la proprietatea mea, să trimit o adeverință doveditoare de la Asociația de Proprietari. Am făcut acest lucru. Pe lângă adeverința care atestă că în prezent nu locuiește nimeni la acea proprietate, am trimis și o adeverință care atestă faptul că nu a locuit nimeni pe tot parcursul anului 2021 la acea proprietate. Chiar dacă am trimis aceste documente, primăria, mai exact Direcția Managementul Deșeurilor, nu dorește să îmi anuleze suma datorată până la data depunerii documentelor, ci doar după această dată. Personal nu mi se pare corect și legal să fiu obligat să plătesc un serviciu pe care: 1) nu l-am folosit pentru că nu a locuit nimeni la această adresă, și 2) un serviciu și o obligativitate de care nu am fost înștiințat în prealabil.

Având în vedere cele detaliate, doresc să vă întreb: Din punct de vedere legal, este corectă concluzia mea? Este corect din punct de vedere legal cum procedează primăria? Dacă este corect punctul meu de vedere, care este baza legală pe care aș putea să o aduc în atenția acestei instituții cu privire la situația mea? Sau, la ce autoritate pot apela pentru a-mi apăra cauza?

Vă mulțumesc anticipat pentru răspunsuri.

Mai jos am trecut un link al primăriei unde se găsesc informațiile despre taxa de salubrizare:
[ link extern ] /
Ultima modificare: Joi, 6 Ianuarie 2022
Costy42006, utilizator
Cel mai recent răspuns: trandafir2 , moderator 18:07, 16 Aprilie 2022
Bună ziua, Este corecta concluzia dvs, insa dpdv legal sunteti iesit din termenul de a mai invoca ceva.

~ final discuție ~

Alte discuții în legătură

Buna ziua, am o locuinta la tara unde nu locuieste nimeni de ... tuty tuty Buna ziua, Am o locuinta la tara unde nu locuieste nimeni de 27 de ani si nu merge nimeni acolo. Am primit instiintare de la primaria de acolo prin care ma ... (vezi toată discuția)
Taxa de salubritate stabilita de consiliul local florin1952 florin1952 Buna ziua,sunt din orasul Buhusi, jud. Bacau si locuiesc in Italia din 1998. In Buhusi sunt proprietarul unui apartament de 54 mp, care nu este locuit din ... (vezi toată discuția)
Salubrizare fidelia22 fidelia22 Buna ziua, Daca exista posibilitatea sa nu platesc in doua locuri salubritatea.,adica la doua adrese diferite?Cum procedez?(Primaria spune ca trebuie platit ... (vezi toată discuția)