avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 636 soluții astăzi
Forum Discuţii juridice Şomaj, concediu creştere copil, ... dupa facultate beneficiez de somaj
Discuție deschisă în Şomaj, concediu creştere copil, asigurări sociale şi asistenţă socială

dupa facultate beneficiez de somaj

sunt studenta ultimul an la zi(cu taxa) si vreau sa stiu daca dupa ce termin facultatea beneficiez de somaj fara sa fi lucrat?Dar daca pana la terminarea facultatii voi ramane insarcinata,o sa beneficiez de indemnizatie pt cresterea copilului?
Cel mai recent răspuns: agentul oo7 , utilizator 09:42, 14 Ianuarie 2010
Beneficiati de indemnizatia de somaj daca nu va incadrati in munca in 60 de zile de la absolvire, si beneficiati de asemenea si de indemnizatia de crestere a copilului
Atentie insa, va trebui ca in termen de 60 de zile de la absolvire sa va prezentati la ALOFM pe raza caruia aveti domiciliul pentru a fi luata in evidenta ca persoana aflata in cautarea unui loc de munca. Daca nu veti intreprinde acest demers, nu veti mai putea beneficia de indemnizatie de somaj.
am inteles cum se procedeaza ca sa pot beneficia de somaj,dar va rog sa-mi spuneti cum se procedeaza si in cazul in care raman insarcinata pana termin facultatea.va multumesc mult
Perioada cat sunteti studenta constituie perioada asimilata in vederea obtinerii indemnizatiei crestere copil. Normele metodologice ale OUG 148/2005 prevad expres acest lucru:
Art 4 (7) Cele 12 luni prevăzute la alin. (1) pot fi constituite integral şi numai din perioadele prevăzute la art. 1 alin. (2) din ordonanţa de urgenţă, dacă persoana s-a aflat în una sau mai multe dintre următoarele situaţii: