avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 804 soluții astăzi

Joi, 6 februarie, are loc evenimentul: AI Act: De la reglementare la implementare - Ghid practic de conformare pentru companii. Participă →

Forum Discuţii juridice Dreptul muncii - contract de ... Buna ziua, sunt medic angajat la spitalui municipal ...
Discuție deschisă în Dreptul muncii - contract de muncă, demisie, salariu şi altele

Buna ziua, sunt medic angajat la spitalui municipal Hunedoara, ...

Buna ziua, sunt medic angajat la spitalui municipal Hunedoara, nu sunt membru de sindicat Sanitas dar mi se retine o taxa de nemembru (150lei), mai mare decat daca as fi membru. Citisem ca "romaneasca asta" e legala, vreau sa stiu daca pot apela la Avocatul poporului sau la Curtea Europeana de justitie pt ca nu mi se pare legal ca un nemembru sa plateasca o taxa si mai mult sa nu stiu unde si pe ce se duc banii.
Cel mai recent răspuns: Karin23 , utilizator 14:22, 17 Februarie 2022
1 din 1 utilizatori consideră
acest răspuns util
Da, corect.
4 din 4 utilizatori consideră
acest răspuns util
Prevederea respectiva este menționată in c.c.m. al sindicatului Sanitas.

Este prevazuta o clauza , de genul : salariatii asupra carora se intind efectele contractului colectiv de munca negociat, altii decat membrii de sindicat, sa plateasca o contributie pentru desfasurarea negocierilor colective, care sa nu fie mai mica de .... % din salariu, dar care sa nu depaseasca valoarea contributiei sindicale. Aceasta contributie urmeaza a forma un fond separat utilizat exclusiv pentru pregatirea si desfasurarea negocierilor colective.
Ultima modificare: Vineri, 11 Februarie 2022
Cornel Vasile, Consilier juridic
,,[...]un fond separat utilizat exclusiv pentru pregatirea si desfasurarea negocierilor colective." In traducere hotel cinci stele, nevasta secretara liderului, etc.?! Nu stiu, intreb!
plus ca se prevede
dar care sa nu depaseasca valoarea contributiei sindicale.